10 ciekawych testów SEO

10 ciekawych testów SEO

Testy SEO
Kilka dni temu zostały opublikowane pierwsze wyniki testów SEO prowadzonych w ramach projektu IMEC Lab. Testy SEO są prowadzone przez Randa Fishkina i ochotników, którzy zgłosili się do udziału w tych eksperymentach. Takie zespołowe podejście może prowadzić do ciekawszych i bardziej wiarygodnych wniosków niż testy prowadzone „na własną rękę”. Pierwsze z nich prezentuję w tym artykule.

→ Zrób darmowy audyt SEO z pomocą SEO Navigatora!

1. Czy Google rzeczywiście „ma dość” wszystkich rodzajów wpisów gościnnych?

Jest rodzaj wpisów gościnnych, który Google chce nadal brać pod uwagę jako wartościowy i są takie wpisy gościnne, które Google chce zignorować. Wpis gościnny wpisowi gościnnemu nierówny.

2. Czy usunięcie zdjęć autorów wpłynęło bezpośrednio na CTR reklam AdWords?

Większe zestawy danych są niezbędne do ustalenia, czy usunięcie zdjęć autorów z wyników wyszukiwania Google wpłynęło pozytywnie na współczynnik klikalności (CTR) linków AdWords. Nie możemy mieć pewności.

3. Co powoduje zdjęciowy tweetstorm – stratę czy pozyskanie śledzących?

Prawdopodobnie tweetstormy (publikowanie serii powiązanych tematycznie tweetów jeden po drugim) ze zdjęciami są zbyt nachalne, aby być wartościowym narzędziem i mogą powodować utratę śledzących.

4. Czy same linki wewnętrzne mogą wpłynąć na pozycję strony?

Linki wewnętrzne i ich teksty odnośników wydają się nadal mieć stosunkowo niewielki wpływ na ranking stron, szczególnie w przypadku aktualizowania starszych, istniejących podstron.

5. Czy teksty odnośników mogą wpływać na sugestie wyszukiwań?

Potrzebne są kolejne testy, ale wydaje się prawdopodobne, że teksty odnośników wpływają na podpowiedzi w polu wyszukiwania dużo bardziej niż inne wystąpienia frazy w zawartości tekstowej dokumentów internetowych.

6. Czy Google szybciej indeksuje URLe udostępnione w social media?

Wynik może być związany na przykład z programami kopiującymi treści (ang. scraper), a nie bezpośrednio z sieciami społecznościowymi, ale niezależnie od tego, wydaje się, że udostępnianie w serwisach społecznościowych jest szybszą metodą indeksowania nowych treści niż poleganie na mapie witryny XML.

7. Czy udostępnienia Google+ lub +1-ki wpływają na niespersonalizowane SERPy?

Nie wygląda na to, aby aktywność w Google+ bezpośrednio wpływała na niespersonalizowane wyniki wyszukiwania Google. Jednak aktywność ta może mieć bardzo duży wpływ w przypadku wyników wyszukiwania spersonalizowanych dla zalogowanych użytkowników.

8. Czy teksty odnośników utraciły swój wpływ na ranking Google?

Linki z dokładnie dopasowanym tekstem odnośnika mają nadal dużo większy wpływ na pozycje stron w wynikach wyszukiwania Google, niż linki bez słów kluczowych w tekście odnośnika.

9. Czy linki nofollow mają bezpośredni wpływ na wyniki wyszukiwania?

Eksperyment musi zostać kilkukrotnie powtórzony, ale pierwsze dane wskazują, że może być związek wzrostu pozycji w naturalnych wynikach wyszukiwania Google z pozyskanymi z linkami nofollow, umieszczonymi w treści linkujących stron.

10. Czy liczba zapytań i kliknięć wpływa bezpośrednio na wyniki wyszukiwania?

Przynajmniej w niektórych przypadkach, zapytania i kliknięcia mogą wpływać na pozycje w wynikach wyszukiwania Google.

Ciekawostka: linki z zaświatów

Po usunięciu linków przez dłuższy czas może utrzymywać się efekt linków duchów (ang. link ghosts), polegający na tym, że pozycje strony, mimo powrotu do sytuacji wyjściowej, pozostają wyższe, niż te sprzed pozyskania nowych linków.

TL;DR

Grafiki: [1]

Zrób darmowy audyt SEO z pomocą SEO Navigatora!