Internet rozrasta się nieustannie zarówno pod względem ilości, jak i różnorodności zamieszczanych tam treści. Zwiększają się również wymagania użytkowników, którzy chcą znajdować jak najświeższe i jak najlepiej dopasowane do zapytania wyniki. Aby sprostać tym oczekiwaniom Google cały czas dokonuje zmian w swoim algorytmie. Zazwyczaj jednak są one tak niewielkie, że ciężko je dostrzec.

Dwa dni temu Google postanowiło podzielić się dziesięcioma ważnymi zmianami algorytmu wprowadzonymi w ciągu ostatnich kilku tygodni. Poniżej znajdziecie opisy poszczególnych z nich.

1. Przełamywanie barier językowych poprzez wyświetlanie przetłumaczonych wyników. Dla zapytań w językach, dla których dostępny jest ograniczony zasób treści internetowych (np. afrikaans, malajski, słowacki, suahili, hindi, norweski, serbski, kataloński, maltański, macedoński, albański, słoweński, walijski, islandzki, itp.), w wynikach wyszukiwania oprócz zwykłych wyników wyświetlane są wyniki przetłumaczone z odpowiednich angielskojęzycznych stron. Funkcja ta była już wcześniej dostępna w Korei, ale w ograniczonym zakresie.

2. Opisy w wynikach wyszukiwania tworzone w większym stopniu z zawartości tekstowej strony, a w mniejszym z zawartości pochodzącej z nagłówków i menu. Google wprowadziło modyfikację, która pomaga wybrać bardziej odpowiedni tekst do wykorzystania w opisie strony. Związane jest to z tym, że odkąd Google lepiej rozumie strukturę strony częściej udaje mu się rozpoznać treść pochodzącą z właściwej zawartości stron i rzadziej stosuje treści będące częścią dodatkowych elementów.

3. Lepsze tytuły stron w wynikach wyszukiwania. Google uwzględnia wiele sygnałów w trakcie generowania tytułu strony. Jednym z nich są anchor teksty linków prowadzących do strony. Okazało się jednak, że szablonowe linki zawierające powielony anchor tekst nie są aż tak istotne jak się wydawało i w związku z tym od pewnego czasu są w mniejszym stopniu wykorzystywane podczas tworzenia tytułów. Tym samym ograniczona została możliwość wpływania na tytuł poprzez agresywne linkowanie takim samym anchorem.

4. Poprawa sposobu przewidywania długości zapytania w języku rosyjskim. Google wprowadziło zmianę, która spowodowała, że w trakcie wpisywania zapytania w języku rosyjskim mechanizm Autouzupełniania daje propozycję zapytań, które są krótsze od dotychczasowych.

5. Wprowadzenie opisów wzbogaconych (rich snippets) dla aplikacji. Odpowiednie oznaczenie (metadanymi) aplikacji w witrynie internetowej (a dokładniej sklepie z oprogramowaniem czy też witrynie z recenzjami oprogramowania) umożliwia Google sklasyfikowanie informacji i wykorzystanie ich w prezentowanych wynikach wyszukiwania. Wzbogacony opis aplikacji uwzględnia jej cenę i opinię użytkowników.

6. Wycofanie jednego z sygnałów wpływających na wyniki w Wyszukiwarce Grafik. Google poinformowało, iż zdecydowało się na usuniecie z algorytmu Wyszukiwarki Grafik jednego z sygnałów. Zmiana ta ma wpływać na te obrazy, do których odsyła wiele stron internetowych.

7. Świeższe i bardziej aktualne wyniki. Google postanowiło poprawić sposób radzenia sobie wyszukiwarki z nowymi, mniej rozpowszechnionymi w Internecie informacjami. Wprowadzone modyfikacje algorytmu wyszukiwania dotyczyły przede wszystkim ostatnich, „gorących” zdarzeń, regularnie cyklicznie powtarzających się wydarzeń, a także zagadnień, które podlegają ciągłym zmianom. Aktualizacja wpłynęła na około 35% wszystkich wyszukiwań (z czego na około 6-10% w zauważalnym stopniu) i według Google lepiej określa odpowiedni poziom świeżości dla danego zapytania, a ty samym poprawia trafność wyników wyszukiwania.

8. Uściślenie sposobu wykrywania oficjalnych stron. Google wprowadziło do algorytmu zmiany, które maja ulepszyć metodę (poprzez regulowanie tego w jaki sposób są określane) wykrywania oficjalnych stron, a tym samym poprawić ich pozycje w wynikach wyszukiwania.

9. Wprowadzenie udoskonaleń do zapytań zawierających datę. Google zmieniło sposób, w jaki traktuje te zapytania, w których użytkownik wskazał określony przedział czasu. Pomaga to uzyskać wyniki, które są najodpowiedniejsze dla wprowadzonej daty.

10. Poprawa działania mechanizmu Autouzupłniania dla zapytań IME. IME to zapytania, które zawierają znaki alfabetu inne niż łacińskie. Google wprowadziło do algorytmu zmianę, która poprawia sposób, w jaki mechanizm Autouzupełniania obsługuje tego typu zapytania. Do tej pory mechanizm Autouzupełniania zapamiętywał poszczególne naciśnięcia klawiszy, a nie tylko znaki wynikowe, co powodowało, że czasami sugestie zapytań dla języków takich jak: hebrajski, rosyjski, czy arabski były bezsensowne.

A Wy co sadzicie o zmianach do których przyznało się Google?

Źródło: http://insidesearch.blogspot.com/2011/11/ten-recent-algorithm-changes.html

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz