25 wskazówek tworzenia tekstów SEO i pomysłów na zawartość
- Czy strona „O nas” działa przeciwko Tobie? Posiadasz typową (nudną) stronę „O nas”?
Rozważ czy napisanie jej w innym tonie i słownictwie może zwiększyć współczynniki konwersji. (o pisaniu stron „O nas” zwiększających konwersję można przeczytać w artykule „Case Study: How a Change to the ‘About Us’ Page Raised Conversion Rates by 13%” – http://goo.gl/0I2ds) - Czy posiadasz stronę, która przyprawia Cię o ból głowy przy każdym czytaniu?
Przepisz ją w tym tygodniu, albo zatrudnij redaktora, który to zrobi. Nie zwlekaj! - Pamiętaj, że nikt nie troszczy się o to co Ty myślisz o tekście. Ważne jest co myślą klienci.
Za każdym razem kiedy upierasz się, że jest określony wzorzec, według którego musi być napisany tekst i nie możesz tego poprzeć danymi analitycznymi, hamujesz postęp. Odłóż swoje ego na bok i skup się na tym co naprawdę działa. - Zrewiduj jedną stronę swojego produktu lub usługi.
Czy widzisz listę korzyści (Co to oznacza dla klienta?). Czy może widzisz listę funkcji? Jeśli tekst jest przepełniony funkcjonalnościami, przepisz go. - Pamiętaj, nie ma wymówki dla złego tekstu.
Zrewiduj teksty SEO i śledź dane analityczne (np. z Google Analytics). - Czy Twoje tytuły wyglądają jak „słowo kluczowe | słowo kluczowe | słowo kluczowe”?
Tracisz konwersję z wyników wyszukiwania. Przepisz swoje tytuły pamiętając, że ludzie naprawdę je czytają. - Jest czas, kiedy możesz zapłacić 25zł za tekst.
Jest także moment kiedy zapłacenie 1500zł za stronę jest okazją. Poznaj różnicę. - Kiedy ostatnio przyglądałeś się swoim klientom indywidualnym?
Musisz znać swoich klientów tak dobrze, jak swojego najlepszego przyjaciela. - Jeżeli Twoja firma posiada pracujących zdalnie redaktorów, przeszkól ich z najlepszych praktyk pisania tekstów SEO.
Nie wysyłaj ich po prostu na duże konferencje i nie licz, że nauczą się z książek. To są ludzie, którzy zarabiają pieniądze dla Twojej firmy, więc wyszkól ich dobrze. - To samo jeśli sam piszesz teksty.
Nie ważne jak bardzo zajęty jesteś. Uczenie się sztuki i nauki perswazji słownej odpłaci się na wiele sposobów. - Kiedy ostatni raz aktualizowałeś deklarację korzyści dla klientów?
Świat trochę zmienił się w ciągu ostatnich kilku lat, a z nim nawyki zakupowe klientów. Bądź na czasie. - Czujesz, że masz za dużo rzeczy do napisania?
Skup się na jednej rzeczy i zrób ją. - Masz możliwości w zasięgu ręki?
Zapomnij o wymówkach i znajdź czas na wykorzystanie ich. Nie wykorzystane możliwości mszczą się podwójnie. - Nie wiesz jakie możliwości stwarza Ci SEO copywriting?
Zatrudnij konsultanta lub rozważ stworzenie bazowego raportu i dowiedz się o niezliczonych możliwościach, które masz. - Czy Twoje niektóre strony są napakowane słowami kluczowymi?
Zmień je i napisz poprawnie. Pomyśl o współpracy z redaktorem SEO, który może pomóc utrzymać Twoje pozycje, naprawiając tekst. - Pisanie 100 artykułów mocno skupiających się na jednym słowie kluczowym nie jest strategią zawartości.
Nie rób tego. - Nie, nie ma takiej rzeczy jak gęstość słów kluczowych w odniesieniu do pozycji w wynikach wyszukiwania.
Jeżeli upewniasz się, czy każdy Twój wpis posiada X% gęstość słowa kluczowego, radośnie uwolnij swoje pisanie z tych kajdan. - W jaki sposób zbierasz recenzje od swoich klientów?
Czy masz na to plan? Jeśli nie, stwórz go. To jest czas i miejsce na poproszenie o recenzje. - Nudne sztywne pisanie nie brzmi dobrze, uczyń głos firmy silniejszym i bardziej imponującym.
- Czasami najlepszą strategią marketingową zawartości jest wysłanie klientom pisanych ręcznie kartek z podziękowaniami.
Spróbuj, działają. - Twitter nie jest miejscem dla ofert sprzedażowych. Nie przerywaj konwersacji.
Dołącz do niej. - Kuszące jest skupić się na nowej sensownej strategii zawartości SEO.
Pamiętaj jednak, że najpierw musisz skoncentrować się na podstawach (dobrego wyboru fraz kluczowych, silnych stron, dobrze sformułowanych korzyściach dla klientów), a potem podejmować dalsze działania. Działania bez dobrego fundamentu zemszczą się później na Tobie. - Cierpisz na pisarskie wypalenie?
Zdarza się. Zrób sobie przerwę lub zleć na krótko pisanie tekstów innym. Jedyną rzeczą gorszą od niepisania jest pisanie poniżej poziomu, kiedy tego nie czujesz. - Jeśli masz kilku redaktorów, edytorów i osób zaangażowanych w proces tworzenia tekstów nie pozwól im na to, aby „robili swoje”.
Skup ich wokół jednego celu (strony). - Copywriting to coś więcej niż SEO copywriting.
Twoje przesyłki pocztowe, broszury, e-maile i listy do klientów także wymagają mądrej pracy redakcyjnej. Wykorzystaj możliwości zawartości online i offline.
(Źródło: http://www.seocopywriting.com/content-marketing/tips-and-strategy/25-seo-copywriting-tips-and-content-ideas-you-can-implement-today/)