1. Czy strona „O nas” działa przeciwko Tobie? Posiadasz typową (nudną) stronę „O nas”?
    Rozważ czy napisanie jej w innym tonie i słownictwie może zwiększyć współczynniki konwersji. (o pisaniu stron „O nas” zwiększających konwersję można przeczytać w artykule „Case Study: How a Change to the ‘About Us’ Page Raised Conversion Rates by 13%” – http://goo.gl/0I2ds)
  2. Czy posiadasz stronę, która przyprawia Cię o ból głowy przy każdym czytaniu?
    Przepisz ją w tym tygodniu, albo zatrudnij redaktora, który to zrobi. Nie zwlekaj!
  3. Pamiętaj, że nikt nie troszczy się o to co Ty myślisz o tekście. Ważne jest co myślą klienci.
    Za każdym razem kiedy upierasz się, że jest określony wzorzec, według którego musi być napisany tekst i nie możesz tego poprzeć danymi analitycznymi, hamujesz postęp. Odłóż swoje ego na bok i skup się na tym co naprawdę działa.
  4. Zrewiduj jedną stronę swojego produktu lub usługi.
    Czy widzisz listę korzyści (Co to oznacza dla klienta?). Czy może widzisz listę funkcji? Jeśli tekst jest przepełniony funkcjonalnościami, przepisz go.
  5. Pamiętaj, nie ma wymówki dla złego tekstu.
    Zrewiduj teksty SEO i śledź dane analityczne (np. z Google Analytics).
  6. Czy Twoje tytuły wyglądają jak „słowo kluczowe | słowo kluczowe | słowo kluczowe”?
    Tracisz konwersję z wyników wyszukiwania. Przepisz swoje tytuły pamiętając, że ludzie naprawdę je czytają.
  7. Jest czas, kiedy możesz zapłacić 25zł za tekst.
    Jest także moment kiedy zapłacenie 1500zł za stronę jest okazją. Poznaj różnicę.
  8. Kiedy ostatnio przyglądałeś się swoim klientom indywidualnym?
    Musisz znać swoich klientów tak dobrze, jak swojego najlepszego przyjaciela.
  9. Jeżeli Twoja firma posiada pracujących zdalnie redaktorów, przeszkól ich z najlepszych praktyk pisania tekstów SEO.
    Nie wysyłaj ich po prostu na duże konferencje i nie licz, że nauczą się z książek. To są ludzie, którzy zarabiają pieniądze dla Twojej firmy, więc wyszkól ich dobrze.
  10. To samo jeśli sam piszesz teksty.
    Nie ważne jak bardzo zajęty jesteś. Uczenie się sztuki i nauki perswazji słownej odpłaci się na wiele sposobów.
  11. Kiedy ostatni raz aktualizowałeś deklarację korzyści dla klientów?
    Świat trochę zmienił się w ciągu ostatnich kilku lat, a z nim nawyki zakupowe klientów. Bądź na czasie.
  12. Czujesz, że masz za dużo rzeczy do napisania?
    Skup się na jednej rzeczy i zrób ją.
  13. Masz możliwości w zasięgu ręki?
    Zapomnij o wymówkach i znajdź czas na wykorzystanie ich. Nie wykorzystane możliwości mszczą się podwójnie.
  14. Nie wiesz jakie możliwości stwarza Ci SEO copywriting?
    Zatrudnij konsultanta lub rozważ stworzenie bazowego raportu i dowiedz się o niezliczonych możliwościach, które masz.
  15. Czy Twoje niektóre strony są napakowane słowami kluczowymi?
    Zmień je i napisz poprawnie. Pomyśl o współpracy z redaktorem SEO, który może pomóc utrzymać Twoje pozycje, naprawiając tekst.
  16. Pisanie 100 artykułów mocno skupiających się na jednym słowie kluczowym nie jest strategią zawartości.
    Nie rób tego.
  17. Nie, nie ma takiej rzeczy jak gęstość słów kluczowych w odniesieniu do pozycji w wynikach wyszukiwania.
    Jeżeli upewniasz się, czy każdy Twój wpis posiada X% gęstość słowa kluczowego, radośnie uwolnij swoje pisanie z tych kajdan.
  18. W jaki sposób zbierasz recenzje od swoich klientów?
    Czy masz na to plan? Jeśli nie, stwórz go. To jest czas i miejsce na poproszenie o recenzje.
  19. Nudne sztywne pisanie nie brzmi dobrze, uczyń głos firmy silniejszym i bardziej imponującym.
  20. Czasami najlepszą strategią marketingową zawartości jest wysłanie klientom pisanych ręcznie kartek z podziękowaniami.
    Spróbuj, działają.
  21. Twitter nie jest miejscem dla ofert sprzedażowych. Nie przerywaj konwersacji.
    Dołącz do niej.
  22. Kuszące jest skupić się na nowej sensownej strategii zawartości SEO.
    Pamiętaj jednak, że najpierw musisz skoncentrować się na podstawach (dobrego wyboru fraz kluczowych, silnych stron, dobrze sformułowanych korzyściach dla klientów), a potem podejmować dalsze działania. Działania bez dobrego fundamentu zemszczą się później na Tobie.
  23. Cierpisz na pisarskie wypalenie?
    Zdarza się. Zrób sobie przerwę lub zleć na krótko pisanie tekstów innym. Jedyną rzeczą gorszą od niepisania jest pisanie poniżej poziomu, kiedy tego nie czujesz.
  24. Jeśli masz kilku redaktorów, edytorów i osób zaangażowanych w proces tworzenia tekstów nie pozwól im na to, aby „robili swoje”.
    Skup ich wokół jednego celu (strony).
  25. Copywriting to coś więcej niż SEO copywriting.
    Twoje przesyłki pocztowe, broszury, e-maile i listy do klientów także wymagają mądrej pracy redakcyjnej. Wykorzystaj możliwości zawartości online i offline.

(Źródło: http://www.seocopywriting.com/content-marketing/tips-and-strategy/25-seo-copywriting-tips-and-content-ideas-you-can-implement-today/)