W jaki sposób tworzyć artykuły/wpisy, które przyciągałyby uwagę Internautów? Na jakie elementy zwracać uwagę, aby zachęcić ich do linkowania? Czy istotna jest sama treść, czy też sposób umieszczenia artykułu na stronie? Poniżej przedstawiamy kilka wskazówek, w jaki sposób uporządkować zawartość strony, aby zwiększyć szanse na zdobycie linku.

1. Odpowiednia organizacja i wygląd tekstu

Po pierwsze trzeba wziąć pod uwagę fakt, ze użytkownik wchodząc na stronę nigdy nie ma zamiaru przeczytać całości dostępnych na niej treści. Będzie raczej „skanował” ją wzrokiem w poszukiwaniu interesujących informacji. Jeżeli w przeciągu kilku sekund takowych nie odnajdzie, wówczas z dużym prawdopodobieństwem opuści serwis. Dlatego dobrym rozwiązaniem jest taka organizacja strony, aby poprzez wykorzystanie elementów takich jak: obrazki, układ layoutu oraz różne kolory wyróżnić te fragmenty zawartości, które z dużym prawdopodobieństwem będą istotne dla użytkowników.

2. Wykorzystywanie i odpowiednia treść nagłówków

Nagłówki porządkują zawartość artykułu/wpisu. Dobrze gdy są w pewnym sensie „obietnicą” tego, co znajduje się w tekście, który zapowiadają. Powinny być tworzone tak, aby zachęcić czytelników do przeczytania tekstu. Jednym ze sposobów na to jest tworzenie nagłówków w postaci pytań z przedrostkiem: Kto? Co? Dlaczego? Czy? Jak?. Jednak każda metoda jest dobra byle w rezultacie powstawały nagłówki zachęcające do lektury artykułu.

Np. Dlaczego Google wprowadziło aktualizację Panda?

3. Umieszczanie liczb w tekście

Kiedy w treści artykułu/wpisu pojawiają się liczby warto zadbać o to, aby nie był realizowane słownie tylko w formie cyfr. I nie ważne czy zostaną umieszczone w nagłówku, na liście czy w treści strony, liczby w takiej właśnie formie przykuwają uwagę czytelników. Jeżeli istnieje taka możliwość to warto nawet wzbogacić stronę o kilka dodatkowych informacji zawierających liczby.

Np.: 15 sposobów na skuteczny linkbaiting

4. Wzbogacanie tekstu o elementy graficzne

Aby artykuł/wpis przyciągał uwagę czytelników oprócz tekstu musi zawierać również elementy graficzne. Pojęcie to obejmuje różnego rodzaju obrazki, zdjęcia, wykresy, diagramy, schematy, infografiki, video itp. Elementy graficzne poza użytecznością dla ludzi, są także użyteczne dla wyszukiwarek internetowych. Bierze się to stąd, że elementy graficzne umieszczone na stronach, które są prawidłowo rozbudowane, pomagają przedstawić informacje w sposób niemożliwy do osiągnięcia za pomocą zawartości tekstowej. Ponadto bogata graficznie strona (uwaga: nie oznacza to, że strona musi składać się w przeważającej części z elementów graficznych, taka sytuacja może być wręcz niekorzystna) jest lepiej postrzegana przez użytkowników.

Co jednak ważne nie chodzi tu o wstawianie do artykułu obrazków pobranych z internetu, tylko o umieszczenie autorskich grafik, mogą to być nawet odręcznie narysowany diagramy czy schematy, ważne, aby były powiązane tematycznie z tekstem strony i aby nie były kolejnym powieleniem tego samego obrazka.

5. Wykorzystywanie nagłówków do podziału treści artykułu

Zbyt długi tekst niepodzielony na sekcje/akapity będzie zniechęcał użytkowników do zapoznania się z jego całością. Dlatego każdy artykuł czy wpis, który jest dłuższy niż 250-400 słów powinien być podzielony przy wykorzystaniu nagłówków na sekcje. Nagłówki powstałych w ten sposób sekcji powinny być przygotowane w taki sposób, aby zachęcały do przeczytania danego fragmentu tekstu i żeby rzeczywiście informowały o jego zawartości.

6. Umieszczanie w tekście list wypunktowanych

Zawsze, kiedy tylko istnieje taka możliwość, warto wykorzystać listę punktową lub listę numerowaną do zaprezentowania zawartości artykułu. Listy są budulcem pomysłów, umożliwiają szybkie i skuteczne komunikowanie myśli zawartych w artykule. Nic tak łatwo nie przyciągnie uwagi czytelników jak lista najważniejszych informacji w nim zawartych. Ponadto listy porządkują artykuł, a także ułatwiają tworzenie jego struktury i treści.

7. Wyróżnianie słów kluczowych

Najważniejsze słowa lub fragmenty tekstu powinny być wyróżniane poprzez ich pogrubienie lub pochylenie. Jest to kolejny sposób umożliwiający nakierowanie czytelników na te obszary tekstu, które zawierają najważniejsze informacje i które mogą zachęcić ich do zapoznania się z całością artykułu.

Źródło: http://www.seomoz.org/blog/10-super-easy-seo-copywriting-tips-for-link-building

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz