Google AdSense

Niejednokrotnie można znaleźć wypowiedzi sugerujące, że Google może oceniać wyżej w rankingu wyszukiwarki witryny, które biorą udział w programie Google AdSense. Argumenty są oczywiste. Google zarabia na reklamach w wynikach wyszukiwania i witrynach partnerskich (korzystających z AdSense). Koszt takiej reklamy zależy w dużej mierze od liczby kliknięc w reklamę. Jak zwiększyć liczbę kliknięć w witrynie partnerskiej? Jednym ze sposobów jest zwiększenie liczby wejść do witryny, a wyższa pozycja w wynikach wyszukiwania właśnie do tego prowadzi. Matt Cutts odpowiada na bezpośrednie pytanie internauty o to, czy Google przyzna wyższą pozycję w SERP witrynie, która korzysta z programu AdSense słowami:

Google does not, not, repeat not, give a higher ranking to websites which run AdSense. They’re completely independent.

Cutts stanowczo podkreśla, że nie ma żadnej zależności między programem AdSense a wynikami wyszukiwania. Podaje też często powtarzający się w deklaracjach Google argument, że w interesie firmy jest budowanie długoterminowej lojalności użytkowników wysokiej jakości wynikami wyszukiwania zamiast chwilowych profitów z działań np. promujących witryny z AdSense. Argument to dość przekonywujący, bo nie mówi o zadowoleniu użytkowników jako wartości samej w sobie, ale jako o elemencie warunkującym przychody finansowe. Będąc bardziej podejrzliwym, można zastanawiać się, czy Google mając dwie wartościowe witryny, jedną na pierwszym miejscu bez AdSense, a na drugim witrynę z AdSense, jest w stanie oprzeć się pokusie zamiany ich miejscami. Ale to już tylko dywagacje.

Pełna wypowiedź Matta Cuttsa na temat wyników wyszukiwania i programu AdSense:

 

Do ilustracji wykorzystano grafikę autorstwa: http://www.flickr.com/photos/amagill/

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz