O aktualizacji algorytmu Google nazwanej Panda można było usłyszeć już od około półtora miesiąca, jednak dopiero w poniedziałek Google oficjalnie ogłosiło jego wprowadzenie w anglojęzycznych wyszukiwarkach: Google.com, Google UK, Google Australia itd. Aktualizacja jest również dostępna w innych krajach, pod warunkiem ustawienia wyszukiwania w języku angielskim.

Przy okazji Google zapewniło, że update Panda będzie oddziaływać nie tylko na farmy treści ale również na nieduże witryny zawierające treści, które zostaną uznane za niskowartościowe. Szacuje się, iż ulepszenie to ma spowodować, że aktualizacją dotkniętych zostanie dodatkowe 2% stron. Dodając do tego 12%, o których informowano wcześniej, może okazać się, że nawet co 7 strona odczuje zmiany algorytmu.

Jednocześnie Google poinformowało, że wbrew powszechnym opiniom, udostępniony w połowie marca przycisk umożliwiający blokowanie domen w SERP nie wpływa bezpośrednio na ocenę stron przez nowy algorytm. Może on służyć jedynie jako potwierdzenie (czynnik wtórny) dla stron, które algorytmicznie uznane zostaną jako pasujące do „negatywnego schematu”.

Kiedy zatem możemy spodziewać się aktualizacji u nas? Google nie podaje konkretnego terminu, zapowiada tylko, że nastąpi to wkrótce. Można się jednak spotkać z licznymi podejrzeniami, iż stanie się to maksymalnie w przeciągu kilku tygodni.

Jak przygotować się na najnowszy update Google? Zachęcam do przeczytania artykułu: Jak uchronić się przed spadkami podczas aktualizacji Panda.

(Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2011/04/high-quality-sites-algorithm-goes.html)

1 komentuj

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz