AdWords APIPod koniec kwietnia pojawiła się informacja o zmianie polityki cenowej dotyczącej korzystania z API Google AdWords. Zalet płynących z korzystania z AdWords API nie trzeba przedstawiać – każdy kto obraca się w branży wie, jak pomocne są w codziennej pracy narzędzia, które pracują w konfiguracji z systemem AdWords. Często bywało jednak tak, że nowe pomysły i koncepcje wykorzystania tej usługi rozbijały się o jedną sprawę – koszt jaki musiały ponosić agencje za jej wykorzystanie. Teraz ma się to zmienić. Na korzyść agencji oczywiście.

Każda operacja związana z API „kosztuje” określoną liczbę „API jednostek”. W, nazwijmy to, starym systemie koszt 1000 jednostek API wynosił 25 centów amerykańskich. Po zmianach, Google daje nam 250 jednostek za każdego dolara wydanego w systemie AdWords. Wydając zatem 10 tysięcy dolarów na przekierowania otrzymujemy 2,5 miliona jednostek API. Wygląda to całkiem ciekawie.

Oczywiście, aby mieć możliwość korzystania z preferencyjnych warunków agencje muszą posiadać status Certyfikowanego Partnera AdWords. Poza tym aplikacje muszą być wykorzystywane do zarządzania kampaniami naszych klientów oraz oczywiście muszą być zgodne z warunkami korzystania z API AdWords. Dodatkowo określone jest minimum funkcjonalności, jakie powinny spełniać aplikacje (warto zapoznać się z nimi bezpośrednio na stronach Google – Required Minimum Functionality).