Witryny multiregionalne i wielojęzyczneWiele witryn ma charakter globalny, a ich treść jest przetłumaczona na różne języki i kierowana do użytkowników z rożnych regionów. Adnotacje rel="alternate" hreflang="x" pomagają wyszukiwarkom prezentowanie właściwych URL-i według języka lub regionu użytkownika wyszukiwarki. Pierwotne rozwiązanie nie uwzględniało jednak podstron, które nie są przeznaczone dla żadnego konkretnego języka lub kraju.

 

Strony główne witryn multiregionalnych i wielojęzycznych są czasami skonfigurowane tak, aby prezentować użytkownikom zlokalizowaną zawartość. Jest to realizowane za pomocą automatycznych przekierowań lub dynamicznej zmiany zawartości na dopasowaną do języka/kraju użytkownika.

Nowa adnotacja rel-alternate-hreflang, wspierana przez wyszukiwarki Google oraz Yandex, pozwala webmasterom na wskazanie takich stron głównych.

Strona główna z z przełącznikiem wersji lub automatycznym przekierowaniem

Załóżmy, że witryna example.com zawiera zawartość skierowaną do użytkowników na całym świecie, jak zostało to pokazane na mapie:

Witryna multiregionalna

Poszczególne wersje są skierowane do użytkowników z różnych krajów w następujący sposób:

  • example.com/en-gb: użytkownicy anglojęzyczni w Wielkiej Brytanii
  • example.com/en-us: użytkownicy anglojęzyczni w Stanach Zjednoczonych
  • example.com/en-au: użytkownicy anglojęzyczni w Australii
  • example.com: strona główna prezentująca użytkownikom przełącznik wersji językowej/kraju (ang. country selector) i domyślna strona dla użytkowników na całym świecie.

 

W takim przypadku webmaster może oznaczyć zestaw stron adnotacjami rel-alternate-hreflang w mapie witryny XML lub za pomocą znaczników HTML:

<link rel="alternate" href="http://example.com/en-gb" hreflang="en-gb" />
<link rel="alternate" href="http://example.com/en-us" hreflang="en-us" />
<link rel="alternate" href="http://example.com/en-au" hreflang="en-au" />
<link rel="alternate" href="http://example.com/" hreflang="x-default" />
 

Nowa wartość x-default atrybutu hreflang wskazuje algorytmom wyszukiwarek, że oznaczona strona nie jest przeznaczona dla żadnego konkretnego języka czy regionu. Powinna ona być stroną domyślną, jeśli nie ma innej, lepiej dopasowanej podstrony.

W przypadku zaprezentowanego przykładu strona główna example.com powinna zostać zaprezentowana francuskojęzycznym użytkownikom wyszukiwarki na całym świecie, czy też anglojęzycznym użytkownikom korzystającym z wyszukiwarki google.ca.

Strona główna z dynamiczną zmianą zawartości

Ta sama adnotacja ma zastosowanie dla stron głównych, które dynamicznie zmieniają swoją zawartość w oparciu o geolokalizację użytkownika lub nagłówki Accept-Language. Wartość x-default atrybutu hreflang wskazuje w takim przypadku wyszukiwarce, że strona nie jest nakierowana na konkretny język lub region.
 

Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2013/04/x-default-hreflang-for-international-pages.html
Grafika: www.kodyrubetech.com

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz