Alerty w Narzędziach dla webmasterów GoogleGoogle stale zachęca webmasterów i właścicieli witryn do korzystania ze swoich Narzędzi dla webmasterów i skonfigurowania przekazywania ważnych wiadomości na adres e-mail. Ma to ustrzec ich serwisy internetowe przed poważnymi kłopotami w wyszukiwarce Google. Googlebot regularnie odwiedzający witrynę może szybko zdiagnozować występujące w niej problemy, choćby nieoczekiwane kody statusu HTTP 404, 403, 503, itd. Napotkane w serwisie internetowym błędy będą teraz przekazywane jako alerty w Narzędziach dla webmasterów. Może to przyspieszyć rozwiązanie problemów, które są niekorzystne z punktu widzenia odwiedzających witrynę oraz mogą negatywnie wpłynąć na jej widoczność w wynikach wyszukiwania.

Rodzaje błędów indeksowania

Błędy indeksowania w Narzędziach dla webmasterów Google dzielą się na błędy witryny i błędy URL-i.

Błędy witryny

Błędy witryny to problemy, które dotyczą całej witryny, a nie jej pojedynczych podstron. Zaliczają się do nich:

  • problemy połączenia z serwerem DNS lub zła konfiguracja usługi DNS
  • serwer znajduje się za źle skonfigurowaną zaporą sieciową
  • serwer blokuje połączenia z Googlebotem
  • serwer jest przeciążony lub źle skonfigurowany
  • plik robots.txt jest niedostępny (istnieje, ale nie można go pobrać).

 

Jeśli Googlebot wykryje znaczącą liczbę błędów witryny, to zostanie wysłany alert za pośrednictwem centrum wiadomości Narzędzi dla webmasterów:

Powiadomienie o błędach indeksowania witryny

Powiadomienie o błędach indeksowania witryny

Powiadomienie informuje o liczbie napotkanych błędów, ogólnym wskaźniku tego typu błędów w witrynie, zawiera link do odpowiedniej sekcji w Narzędziach dla webmasterów z większą liczbą danych i podaje zalecane działania, które pomogą rozwiązać problem.

Błędy adresów URL

Błędy pojedynczych adresów URL mogą pojawić się w każdej, nawet dobrze skonfigurowanej witrynie. Liczba takich błędów, która sugeruje poważny problem, zależy od wielkości serwisu internetowego. Dlatego w przypadku błędów URL-i powiadomienia są wysyłane, gdy wystąpi nagły wzrost liczby błędów w którejkolwiek z 5 kategorii:

  • Błąd serwera
  • Pozorny błąd 404
  • Odmowa dostępu
  • Nie znaleziono
  • Nie odwiedzono.

 

Nagły wzrost liczby błędów może być wynikiem zmian wprowadzonych w witrynie lub tylko przejściowym problemem. Przyczyną mogą być również czynniki zewnętrzne, jak pojawienie się odnośników do nieistniejących podstron. Powiadomienie obejmuje kategorię błędów, w której nastąpił wzrost ich liczby, link do odpowiedniej sekcji w Narzędziach dla webmasterów z listą stron powodujących błąd i wskazówki dotyczące sposobu rozwiązania problemu.

Przekazywanie powiadomień na e-mail

Informacje o błędach znalezionych w witrynie przez Googlebota mogą pomóc uniknąć poważniejszych problemów, na przykład usunięcia stron z indeksu Google. Dlatego dodanie serwisu do Narzędzi dla webmasterów i konfigurację przekazywania powiadomień na adres e-mail trzeba zaliczyć do kategorii must-have dla webmasterów i właścicieli witryn ;-)

Źródło: googlewebmastercentral.blogspot.com/2012/07/new-crawl-error-alerts-from-webmaster.html

8 komentarzy:
  1. szaqi
    szaqi says:

    Ciekawy artykuł. Apropos błędów indeksowania po zmianach w adresie URL pewnej podstrony mam do czynienia z sytuacją gdzie indeksuje się zarówno stary jak i nowy url, widoczne są obok siebie w wynikach wyszukiwania (z tą różnicą, że stary nie działa i pojawia się – strony nie znaleziono). Stąd moje pytanie, czy powinienem zgłaszać usunięcie starego url w WT ? Czy to się jakoś naturalnie „podmieni” w SERP ?
    Z góry dziękuję za odp.

  2. Przemek Sztal
    Przemek Sztal says:

    Cytując artykuł pomocy:

    Ogólnie rzecz biorąc, błędy 404 nie wpływają negatywnie na pozycję witryny w wynikach wyszukiwania i można je bezpiecznie zignorować, jeśli masz pewność, że zgłaszane adresy URL nie powinny istnieć w Twojej witrynie. Istotne jest, aby takie adresy (i wszelkie inne nieprawidłowe adresy URL) zwracały poprawny kod odpowiedzi HTTP 404 i nie były blokowane w pliku robots.txt witryny.

     

    Spadek pozycji nie musi być związany z błędami 404, ale warto sprawdzić, czy:

    • – wzrost liczby 404 nie jest związany ze zmianami w serwisie
    • – do adresów URL zwracających 404 nie prowadzą linki wewnętrzne – wtedy naprawić te linki
    • – do adresów URL zwracających 404 nie prowadzą linki zewnętrzne – wtedy warto skonfigurować sensowne przekierowania 301

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz