Broad Match Modifier – miej większą kontrolę nad słowami kluczowymi
Jeśli stosujesz słowa kluczowe w dopasowaniu 'W przybliżeniu’, już wkrótce będziesz mógł bardziej kontrolować to, na jakie zapytania pojawia się reklama Twojego serwisu.
Używając słów kluczowych w dopasowaniu 'Dokładnym’ i 'Do wyrażenia’ niewątpliwie mamy większą kontrolę nad tym, jakie zapytania użytkowników powodują wyświetlenia naszej reklamy. Pamiętaj jednak, że tracisz wówczas wielu potencjalnych klientów. Rezygnując z dopasowania 'W przybliżeniu’, które jak wiemy ma największy zasięg, tracimy cenny ruch, ale równocześnie zabezpieczamy się przed nieefektywnymi kliknięciami.
Już niedługo będziemy mogli korzystać z dopasowania 'W przybliżeniu’ bez obaw, że reklama naszej strony będzie wyświetlana na nierelewantne zapytania użytkowników. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z dopasowania 'Modified Broad’, które ma większy zasięg niż dopasowanie 'Do wyrażenia’, ale daje możliwość większej kontroli nad wyświetlaniem reklamy.
Modified Broad jest więc pośrednim dopasowaniem między dopasowaniami 'Do wyrażenia’ a 'W przybliżeniu’.
Korzystając z tego typu dopasowania uzyskamy:
- więcej ruchu, niż w przypadku dopasowania 'Do wyrażenia’
- mniej ruchu, ale lepszej jakości niż w przypadku dopasowania 'W przybliżeniu’
Jeśli w kampanii mamy słowo buty skórzane w dopasowaniu 'W przybliżeniu’ – reklama naszego serwisu pojawi się na następujące słowa: buty skórzane, buty zamszowe, buty z materiału, skórzane sandałki, obuwie sportowe. Używając dopasowania modified broad możemy zawęzić liczbę słów kluczowych, po których wpisaniu pojawi się reklama naszego serwisu. W jaki sposób? Dodając znak + przed wyrazem, który musi wystąpić we wpisywanym do okienka wyszukiwarki zapytaniu.
Przyjrzymy się poniższej tabelce.
Zapytania użytkowników | Czy słowo kluczowe buty +skórzane będzie powodować wyświetlanie reklamy? | Dlaczego ? |
---|---|---|
buty skórzane | TAK | w zapytaniu występują wyrazy buty oraz skórzane |
obuwie skórzane | TAK | w zapytaniu występuje wyraz skórzane, a wyraz obuwie jest bliskoznaczny do wyrazu buty |
skórzane sandały | TAK | w zapytaniu występuje słowo skórzane, a sandały są bliskie znaczeniowo wyrazowi buty |
zamszowe obuwie | NIE | w zapytaniu nie ma wyrazu skórzane |
skórzana torebka | NIE | w zapytaniu jest wyraz skórzana, ale wyraz torebka nie jest bliski znaczeniowo do buty |
sportowe obuwie | NIE | w zapytaniu nie ma wyrazu skórzane |
skorzane buty | TAK | w zapytaniu występuje słowo skorzane (literówka) |
Jak widać znak + użyty przed wyrazem powoduje, że dany wyraz musi pojawić się w zapytaniu, jednak nie musi wystąpić dokładnie w takiej formie. To oznacza, że jeśli dodamy znak + przed słowem skórzane, reklama wyświetli się na relewantne zapytania zawierające słowa skórzane, skórzany, skórzana, skórzane, skurzane czyli wszystkie możliwe formy danego wyrazu.