Jeśli stosujesz słowa kluczowe w dopasowaniu ‚W przybliżeniu’, już wkrótce będziesz mógł bardziej kontrolować to, na jakie zapytania pojawia się reklama Twojego serwisu.

Używając słów kluczowych w dopasowaniu ‚Dokładnym’ i ‚Do wyrażenia’ niewątpliwie mamy większą kontrolę nad tym, jakie zapytania użytkowników powodują wyświetlenia naszej reklamy. Pamiętaj jednak, że tracisz wówczas wielu potencjalnych klientów. Rezygnując z dopasowania ‚W przybliżeniu’, które jak wiemy ma największy zasięg, tracimy cenny ruch, ale równocześnie zabezpieczamy się przed nieefektywnymi kliknięciami.

Już niedługo będziemy mogli korzystać z dopasowania ‚W przybliżeniu’ bez obaw, że reklama naszej strony będzie wyświetlana na nierelewantne zapytania użytkowników. Wystarczy, że zaczniemy korzystać z dopasowania ‚Modified Broad’, które ma większy zasięg niż dopasowanie ‚Do wyrażenia’, ale daje możliwość większej kontroli nad wyświetlaniem reklamy.

Modified Broad

Modified Broad jest więc pośrednim dopasowaniem między dopasowaniami ‚Do wyrażenia’ a ‚W przybliżeniu’.

Korzystając z tego typu dopasowania uzyskamy:

  • więcej ruchu, niż w przypadku dopasowania ‚Do wyrażenia’
  • mniej ruchu, ale lepszej jakości niż w przypadku dopasowania ‚W przybliżeniu’

Jeśli w kampanii mamy słowo buty skórzane w dopasowaniu ‚W przybliżeniu’ – reklama naszego serwisu pojawi się na następujące słowa: buty skórzane, buty zamszowe, buty z materiału, skórzane sandałki, obuwie sportowe. Używając dopasowania modified broad możemy zawęzić liczbę słów kluczowych, po których wpisaniu pojawi się reklama naszego serwisu. W jaki sposób? Dodając znak + przed wyrazem, który musi wystąpić we wpisywanym do okienka wyszukiwarki zapytaniu.

Przyjrzymy się poniższej tabelce.

Zapytania użytkowników Czy słowo kluczowe buty +skórzane będzie powodować wyświetlanie reklamy? Dlaczego ?
buty skórzane TAK w zapytaniu występują wyrazy buty oraz skórzane
obuwie skórzane TAK w zapytaniu występuje wyraz skórzane, a wyraz obuwie jest bliskoznaczny do wyrazu buty
skórzane sandały TAK w zapytaniu występuje słowo skórzane, a sandały są bliskie znaczeniowo wyrazowi buty
zamszowe obuwie NIE w zapytaniu nie ma wyrazu skórzane
skórzana torebka NIE w zapytaniu jest wyraz skórzana, ale wyraz torebka nie jest bliski znaczeniowo do buty
sportowe obuwie NIE w zapytaniu nie ma wyrazu skórzane
skorzane buty TAK w zapytaniu występuje słowo skorzane (literówka)

Jak widać znak + użyty przed wyrazem powoduje, że dany wyraz musi pojawić się w zapytaniu, jednak nie musi wystąpić dokładnie w takiej formie. To oznacza, że jeśli dodamy znak + przed słowem skórzane, reklama wyświetli się na relewantne zapytania zawierające słowa skórzane, skórzany, skórzana, skórzane, skurzane czyli wszystkie możliwe formy danego wyrazu.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz