Matt Cutts cz. 11

Matt Cutts co jakiś czas publikuje nagrania na kanale YouTube – Google Webmaster Help. Zawierają one w większości odpowiedzi na pytania Internautów. Postanowiliśmy wybrać najciekawsze z opublikowanych w zeszłym roku i przedstawić informacje w nich zawarte w składającym się z 12 części podsumowaniu. Dzisiaj prezentujemy jedenastą z kolei część zawierającą najciekawsze z wypowiedzi opublikowanych w październiku ubiegłego roku:

Czy Webmaster Tools udostępnia API?

(http://www.youtube.com/watch?v=V3Fj2odEOfM)

Narzędzia dla webmasterów dostarczają wielu możliwości pobierania danych w formie plików .csv, ale także udostępniają własne API.

API umożliwia: listowanie serwisów na koncie, dodawanie i usuwanie serwisów, weryfikowanie własności serwisów, modyfikowanie ustawienia serwisu, pobieranie listy słów kluczowych odnalezionych przez Google w serwisie, zgłaszanie i usuwanie sitemapy, zarządzanie wiadomościami w centrum wiadomości, a także pobieranie listy problemów odnalezionych przez Google podczas analizowania serwisu.

Jak można wytłumaczyć klientom, że pozycji w rankingu nie można zagwarantować?

(http://www.youtube.com/watch?v=a6zGjcf6Snw)

Nikt nie może zagwarantować pierwszego miejsca w wynikach wyszukiwania, na co wskazuje Google. Jest to możliwe dla długich specyficznych zapytań ale często lepiej zająć 3-5 pozycję na zapytanie, które przyniesie bardziej wartościowy ruch i zwiększy stopień konwersji, niż skupiać się na pierwszej pozycji, szczególnie dla frazy, która nie będzie zbyt użyteczna.

Dlaczego dane na temat klikalności pochodzące z Narzędzi dla Webmasterów różnią się od tych które są widoczne w Google Analytics?

(http://www.youtube.com/watch?v=iabVIPKFi84)

Narzędzia dla Webmasterów używają danych po stronie serwera Google, zaś Google Analytics używa kodu JavaScript wykonywanego po stronie użytkownika. Dlatego mogą występować niewielkie różnice w dostarczanych danych.

Czy mogę poinformować Google, aby nie wyświetlało daty w opisie witryny na liście wyników wyszukiwania?

(http://www.youtube.com/watch?v=fpbpfjzEBAM)

Google nie dostarcza możliwości zgłaszania żądania ani innej możliwości usunięcia daty z opisu strony w wynikach wyszukiwania.

Wyszukiwarki nie ufają meta tagom. Google w ogóle nie używa w rankingach znacznika meta „keywords”. Poza tym Google stara się wyświetlać fragment tekstu strony otaczający wystąpienie frazy zapytania. Jest to lepsze niż wyświetlanie pierwszych 50 słów strony czy meta tagu „description”. Znacznik meta „description” jest wykorzystywany czasami, jeśli zostanie uznany za wartościowy dla użytkowników.

W jaki sposób Google określa wiek domeny, i czy jest to ważne dla rankingu?

(http://www.youtube.com/watch?v=-pnpg00FWJY)

Jest wiele sposobów w jaki można określić wiek domeny, np. kiedy znaleziono pierwszy link do domeny, albo kiedy robot wyszukiwarki po raz pierwszy przeanalizował domenę. Te informacje są bardziej użyteczne niż dane whois. Nie należy przykładać zbyt dużej wagi do wieku domeny. Najważniejsza jest jakość zawartości i zebrane linki przychodzące.