Matt Cutts co jakiś czas publikuje nagrania na kanale YouTube – Google Webmaster Help. Zawierają one w większości odpowiedzi na pytania Internautów. Postanowiliśmy wybrać najciekawsze z opublikowanych w zeszłym roku i przedstawić informacje w nich zawarte w składającym się z 12 części podsumowaniu. Dzisiaj prezentujemy czwartą z kolei część zawierającą najciekawsze z wypowiedzi opublikowanych w kwietniu ubiegłego roku:

Czy występowanie na stronie pop-up’ów wpływa na ranking?
(http://www.youtube.com/watch?v=h_0WI75X4U4)

Matt twierdzi, że nie nagradzają, ani nie karzą w żaden sposób za umieszczanie na stronie okien pop-up i podobnych rozwiązań. Jednak użytkownicy ich nie lubią, w związku z czym mogą mniej chętnie linkować do takiego serwisu lub uznać go za witrynę słabszej jakości.

W jaki sposób struktura adresów URL wpływa na PageRank?
(http://www.youtube.com/watch?v=UbimY0exQIA)

Google nie zwraca większej uwagi na poziom zagłębienia strony w strukturze serwisu. Jeśli strona główna linkuje bezpośrednio do bardzo zagłębionej strony, to nadal będzie ona pozyskiwała PageRank ze strony głównej. Inne wyszukiwarki mogą to rozwiązywać w inny sposób.

Czy istnieje sposób, aby zaznaczyć fragment strony, jako mniej ważny, czyli taki który nie powinien być umieszczany w wizytówce strony (w snippecie)?
(http://www.youtube.com/watch?v=uqlG7NQQrF8)

Nie ma żadnej specjalnej składni, aby wskazać, że dany fragment strony ma nie być indeksowany lub ma nie być wykorzystywany w opisie strony. Google stara się automatycznie rozpoznawać części strony, które nie są pomocne, są zbędne lub nawigacyjne, aby nie wykorzystywać ich jako opisów w wynikach wyszukiwania.

Czy można używać rel=canonical, kiedy publikuje się artykuły na różnych stronach?
(http://www.youtube.com/watch?v=x8XdFb6LGtM)

Umieszczenie atrybutu rel=”canonical” w domenach, którym udostępniono treści (np. całe artykuły) na pewno nie zaszkodzi, może natomiast pomóc. „Za każdym razem kiedy syndykujesz (udostępniasz innym) zawartość rekomenduję umieszczenie linka do oryginalnego źródła”. Umieszczenie tagu kanonicznego może pomóc poinformować o oficjalnej lokalizacji dla danej treści. Jednak Google jest daleko na drodze do rozpoznawania kanonicznych adresów URL między domenami.

Komentarz: Google eksperymentuje z dwoma nowymi znacznikami meta dla Google News: „syndication-source” i „original-source”. Każdy z nich odpowiada innej sytuacji, ale oba mają na celu umożliwienie wydawcom przypisanie zasługi za ich pracę oraz przypisanie tych zasług innym dziennikarzom.

Jaka jest przyszłość semantycznego wyszukiwania?
(http://www.youtube.com/watch?v=200OVIZb1YI

„Staraj się zaoszczędzić pracy wyszukiwarkom internetowym. Pomyśl co mogą wpisywać użytkownicy, kiedy poszukują informacji z twojej strony i zawrzyj te słowa, ale nie poprzez spamerskie nasycenie słowami kluczowymi. Pomyśl nad sposobami jakimi ludzie mogą pytać i dopasuj je do tekstu strony w naturalny sposób.”

Czy powinno się poświęcać czas na tworzenie metatagu “keywords”?
(http://www.youtube.com/watch?v=_euoDRk1qN0)

Google nie używa znacznika meta keywords podczas tworzenia rankingów. Matt twierdzi, że osobiście nie poświęcałby na to żadnego czasu. Nie oznacza to oczywiście, że nie powinno się poświęcać czasu innym metatagom. Np. znacznik description jest często wykorzystywany jako opis strony w wynikach wyszukiwania, jeżeli zostanie uznany za użyteczny.

Komentarz: Więcej na temat praktycznego wykorzystywania metatagów można przeczytać we wpisie: Meta tagi, które stosować, a które nie?

Czy można zablokować pewne frazy, aby Googlebot ich nie indeksował?
(http://www.youtube.com/watch?v=_p37hQhHDTQ)

Google, przynajmniej obecnie, nie posiada mechanizmu pozwalającego wskazać, że dany fragment strony ma nie być indeksowany. Teoretycznie można użyć ramki iframe i zablokować jej URL w pliku robots.txt, ale to stanowczo za dużo wysiłku, aby pominąć indeksowanie fraz typu „Zostaw komentarz”, czy „Drukuj”. „Pomyśl lepiej o zawartości, którą umieszczasz i sposobach jej promowania, niż o takich detalach.”

Jak Google indeksuje strony dostępne poprzez niestandardowe porty?
(http://www.youtube.com/watch?v=5wO-1zvXgzg )

Matt twierdzi, że Google może obsłużyć niestandardowe porty, może indeksować treści na różnych portach. Jednak użytkownicy nie rozumieją takich adresów, zapominają je i mniej chętnie do nich linkują. Jeżeli to możliwe najlepiej używać portu 80. Może to nie mieć znacznego wpływu na wyniki wyszukiwania, ale zastosowanie się do standardów będzie prawdopodobnie lepsze dla całkowitego ruchu w witrynie.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz