Matt Cutts co jakiś czas publikuje nagrania na kanale YouTube – Google Webmaster Help. Zawierają one w większości odpowiedzi na pytania Internautów. Postanowiliśmy wybrać najciekawsze z opublikowanych w zeszłym roku i przedstawić informacje w nich zawarte w składającym się z 12 części podsumowaniu. Dzisiaj prezentujemy siódmą z kolei część zawierającą najciekawsze z wypowiedzi opublikowanych w lipcu ubiegłego roku:

Jak Google radzi sobie ze stronami na których wymieszane zostały różne języki?
(http://www.youtube.com/watch?v=FPiALaxDr6E)

Nawet jeśli na stronie zostały wymieszane różne języki, Google próbuje zinterpretować ją poprawnie, zidentyfikować język strony i zwrócić jej wynik kiedy uznana że jest odpowiednia dla danego języka. Jednak najlepszą praktyką jest upewnienie się, że cała zawartość strony napisana została w jednym języku. Czasami może nie być to możliwe, np. w przypadku cytowania pewnych wypowiedzi w innym języku, ale w takim stopniu jak to możliwe, rekomendowane jest posiadanie całych stron w jednym języku. Jeżeli umieści się dwie różne strony w dwóch różnych językach, to jest to w porządku. W innym wypadku wyszukiwarka będzie zmuszona ocenić dominujący język, itp. W przypadku problemów strona może nie rankować w oczekiwanym języku.

Jaki jest najlepszy sposób aby poprawić widoczność strony w rankingu słów kluczowych?
(http://www.youtube.com/watch?v=jakpPhir_EE)

Zamiast koncentrować się na jednej czy dwóch frazach, warto pomyśleć o długim ogonie i wielu różnych frazach, które mogą skierować użytkowników do witryny. Jednocześnie zamiast sprawdzać dla nich pozycje, warto sprawdzać logi serwera, aby obserwować czego ludzie szukają i używają, aby odnaleźć serwis. Istotne jest również obserwowanie współczynniki konwersji dla tych fraz, itd. Wszystko to powinno zmierzać do tego, aby mieć całościowy obraz sytuacji.

Jakie są korzyści z korzystania z narzędzia zmiany adresu w Google Webmaster Tools?
(http://www.youtube.com/watch?v=UU3xyhCXP9Q)

Jest kilka różnic między przekierowaniem 301, a zmianą adresu w Narzędziach dla webmasterów. Zmiana adresu w formularzu dotyczy poziomu witryny, zaś przekierowania 301 odbywają się na poziomie stron. Zmiana adresu jednoznacznie wskazuje, że dana witryna została przeniesiona do nowej domeny. Poza tym przekierowanie 301 potrzebuje trochę czasu, aby zacząć działać. Zmiana adresu przez formularz przesyła tę informację natychmiast do Google. Google nie musi wtedy interpretować napotkanych przekierowań 301. Formularz zmiany adresu jest bardzo użyteczny i lepszy niż samo przekierowanie 301. Nie zaszkodzi użycie obu rozwiązań, poza tym nie wszystkie wyszukiwarki posiadają formularz zgłaszania zmiany adresu. Jeśli przenosi się z witrynę z domeny A do domeny B, to najlepszym rozwiązaniem jest wypełnienie formularza zmiany adresu oraz skonfigurowanie przekierowania 301 do odpowiadających starym stronom stron w nowej witrynie. Po ustanowieniu przekierowania nie powinno być konieczne potwierdzenie zmiany adresu po 180 dniach, ale dla bezpieczeństwa warto to zrobić.

Jak strona zawierająca głównie zdjęcia może podwyższyć swój PageRank?
(http://www.youtube.com/watch?v=Sj5Ny21q3oY)

Google nie rozumie jeszcze w pełni zawartości obrazów, więc szuka sposobów na włączenie danych znajdujących wokół obrazów. Może to być tytuł, nazwa obrazu, tytuł galerii, paragraf tekstu otaczającego obraz. Mogą to być także właściwości samej strony zawierającej obraz, jak np. jej tytuł. Jest wiele miejsc, w których można umieścić tekst. Jednym ze sposobów pozyskania zawartości tekstowej jest udostępnienie możliwości zostawiania komentarzy przez użytkowników – w wyniku dyskusji zdjęcie zostanie opisane odpowiednimi słowami kluczowymi. Można również promować stronę wszystkimi innymi sposobami, co pomoże pozyskać linki do witryny.

Czy dodanie wpisów z Twitter do strony, poprawi jej PageRank?
(http://www.youtube.com/watch?v=fJRnJK1R4VA)

Samo dodanie większej ilości zawartości nie spowoduje pozyskania linków. Zduplikowanie twittów w serwisie nie przyniesie dodatkowej wartości z linków. Co nie oznacza, że nie jest to użyteczny dodatek do serwisu. Dodanie nowej zawartości może przyciągnąć linki, ale nie automatycznie, również automatycznie nie wpłynie na PageRank. Zamiast automatycznie umieszczać wszystkie wpisy z Twittera, lepiej pomyśleć o twittach z ostatniego tygodnia lub o tych które były szczególnie ciekawe i wzbudziły zainteresowanie użytkowników. Przyciągnięcie uwagi użytkowników może zachęcić ich do linkowania, a tym samym mieć wpływ na PR witryny.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz