Podczas optymalizacji strony internetowej pod określone słowo kluczowe, niektóre witryny przesadzają z używaniem tego samego anchor tekstu, do tego stopnia, że dane słowo kluczowe może zostać ukarane przez Google.

Google wciąż pracuje nad poprawą  algorytmów i metod wykrywa nienaturalnych profili linkowania, w związku tym wydaje się, że dla robotów wyszukiwarek coraz bardziej oczywiste będzie to, które witryny pozyskują w większości organiczne linki.  Bo, nie oszukujmy się, ale nowa strona internetowa otrzymująca linki wyłącznie z jednym wyrażeniem kluczowym w anchor tekście, nie mogła pozyskać ich w sposób naturalny.

Poniżej przedstawiamy powody oraz korzyści wynikające z tworzenia linków nie zawierających słowa kluczowego

Tworzenie linków tylko w celu pozyskania ruchu

Jednym z powodów dla którego właściciel witryny, chce aby znalazła się ona wysoko w wynikach wyszukiwania, jest ruch pochodzący z wyszukiwarek jaki może w ten sposób uzyskać. W związku z tym dlaczego by nie użyć tak klasycznego, zachęcającego do kliknięcia słowa „kliknij tutaj” jako anchor tekstu niektórych linków . I nie chodzi o to aby każdy anchor tekst prowadzący do strony posiadał taką postać, ale aby zbudowana w ten sposób została niewielka część linków. Takie działanie powinno poprawić w pewnym stopniu współczynnik naturalności linkowania do danej witryny

Tworzenie linków branżowych

Od jakiegoś czasu toczą się dyskusje na temat tego, że Google faworyzuje marki, a dokładniej witryny, które zbudowały rozpoznawalność marki w świadomości konsumentów. Dlatego warto budować również linki do biznesu / marki tak, aby stała się ona bardziej wiarygodna  w wynikach wyszukiwania. Wyobraźmy sobie, że ktoś zapamiętał nazwę danej firmy, ale nie całkowicie, i próbuje ją znaleźć wpisując w Google pierwszych kilka liter. Istotne jest aby Google zasugerowało/wyświetliło wyniki właśnie dla tej firmy. Aby taki rezultat osiągnąć, pewną część puli linków trzeba poświęcić na budowanie marki. Jednocześnie można w ten sposób urozmaicić profil likowanej pod konkretne słowa domeny.

Tworzenie linków dla alternatywnych słów kluczowych

Dobrym sposobem na uzyskanie alternatywnych słów kluczowych jest wykorzystanie sugestii Google, które pojawiają się podczas wpisywania frazy w polu wyszukiwania. Warto przejrzeć linkowane do tej pory słowa kluczowe, a następnie zacząć wpisywać je powoli, w polu wyszukiwania Google, aby zobaczyć sugestie, które mogą zachęcić do rozważenia innych anchor tekstów. Oczywiście nie jest to jedyny sposób na uzyskanie  alternatywnych fraz kluczowych. Istnieje wiele innych narzędzi, które podpowiadają/sugerują słowa kluczowe. Zapewnienie różnorodności anchor tekstów poprzez wykorzystanie alternatywnych słów kluczowych to kolejny sposób na poprawę naturalności profilu linkowania.

Tworzenie linków do wewnętrznych stron (podstron)

Pozyskując linki do serwisu  nie należy skupiać się wyłącznie na stronie głównej. Warto zadbać o to, aby również inne strony wewnętrzne (podstrony) znalazły się wysoko w rankingu. Zazwyczaj bowiem pojawienie się wysoko w wynikach wyszukiwana na kilka bardziej konkretnych, szczegółowych fraz jest bardziej korzystne, niż osiągnięcie odleglejszej pozycji wyłącznie na jedną konkurencyjną frazę. Dlatego warto  nie skupiać się wyłącznie na jednej (bądź kilku) trudnych frazach dla strony głównej, ale podlinkować również pozostałe strony serwisu używając mniej konkurencyjnych fraz. Należy tu dodatkowo podkreślić, że słowo kluczowe umieszczane w anchor tekście linku prowadzącego do danej strony powinno być możliwie jak najlepiej powiązane tematycznie z jej treścią. Będzie to kolejny sposób na urozmaicenie profilu linkowania do danego serwisu.

Zastosowanie się do opisanych powyżej sposobów przyczyni się w znacznym stopniu do poprawy naturalności profilu linkowania, a to z kolei powinno korzystnie wpłynąć na osiągane pozycje.

(Źródło: http://searchenginewatch.com/3641588)