Od pewnego czasu na Facebooku mieliśmy możliwość podejrzenia, jakie działania reklamowe na tym portalu prowadzi nasza konkurencja. Korzystaliście z tej funkcji, prawda? Wiemy, że tak. Każdy lubi zainspirować się przykładami dobrych kreacji. Ostatnio jednak coś się zmieniło.

Transparentność Facebooka

Po skandalu związanym z „Cambridge Analytica” priorytetem dla Facebooka stała się transparentność. W związku z tym na portalu wprowadzone zostały liczne zmiany, dzięki którym użytkownicy mają poczuć się w jego przestrzeni bezpiecznie. Przykładowo, mamy możliwość pobrania zestawienia, z którego dowiemy się, co dokładnie Facebook o nas wie, możemy też sprawdzić, jakie treści reklamowe publikuje dany fanpage (a niekoniecznie widoczne na wallu).

I właśnie ta druga funkcjonalność zasługuje na kilka słów komentarza, gdyż jest to narzędzie bardzo ważne dla naszej branży. Nie da się nie zauważyć, że ostatnio opcja ta… hmm, no właśnie… zniknęła.

Gdzie (teraz) sprawdzić reklamy konkurencji na Facebooku?

Spokojnie, jesteśmy tu, żeby rozwiać Wasze obawy.  Facebook wcale nie zamierza pozbawić nas wszystkich możliwości podglądania konkurencji dbania o nasze bezpieczeństwo. ;)

Po wejściu na interesujący nas fanpage po prawej stronie znajdziemy sekcję „Transparentość strony”. Klikamy w przycisk „zobacz więcej” i naszym oczom ukazuje się zbiór informacji o profilu.
Dowiemy się tutaj, ile osób zarządza daną stroną (i skąd te osoby pochodzą), kiedy dany fanpage powstał oraz jakie zmiany były wprowadzane (np. połączenia itp.).

Co najważniejsze dla dzisiejszego wpisu: teraz tutaj należy szukać informacji o reklamach. Znajdziecie je w sekcji „Reklamy z tej strony”. Klikacie „Wyświetl w Bibliotece reklam” i zobaczycie pełną listę działań promocyjnych danego fanpage’a.

Voilà! Transparentność uratowana. 

Fanpage Facebook, główny panel Facebooka opcje transparentności strony