Znacznik HTML title

Google zawsze pozostawiało sobie dowolność w generowaniu tytułów i opisów wyników na stronach SERP. Mogło przy tym korzystać ze znacznika, meta description oraz jakichkolwiek treści znalezionych na stronie. A wszystko po to, aby wyświetlić użytkownikom jak najbardziej wartościową podpowiedź dotyczącą tego co może znajdować się na stronie.

Jak do tej pory sytuacja taka miała jednak miejsce bardzo rzadko i tylko w przypadku stron które posiadały taki sam lub bardzo podobny tytuł na wszystkich podstronach. Od pewnego czasu można natomiast zaobserwować takie zjawisko dużo częściej. A ponadto objęte nim zostały także strony zawierające krótkie lub nie powiązane z zawartością strony tytuły.

Również na forum dla webmasterów Google można zaobserwować wzmożoną aktywność webmasterów skarżących się, że wyszukiwarka nie korzysta ze znaczników title przy tworzeniu wizytówki w wynikach wyszukiwania. Z zamieszczonych tam wypowiedzi można jednocześnie wywnioskować, że Google zazwyczaj dokleja do tytułu frazę wyszukiwania.

Jak wiadomo słowa wyświetlane w tytule wyniku często decydują o tym, czy dany wynik zostanie przez użytkownika kliknięty, czy też ominięty podczas przeglądania dostępnych dla danego zapytania wyników wyszukiwania. Jak zatem obserwowane od niedawana działania Google, mające najwyraźniej na celu dopasowywanie tytułu do aktualnego zapytania, wpłyną na wyniki wyszukiwania i ich postrzeganie przez użytkowników wyszukiwarki? Kto na nich skorzysta, a kto straci? Czy optymalizacja tytułu strony przestanie mieć znaczenie? A może po prostu jest to jakiś błąd algorytmu Google?

Źródło: www.seroundtable.com/google-title-selection-12989.html