Kilka tygodni temu w artykule Cztery powody tworzenia linków niezawierających słowa kluczowego w anchor tekście pisaliśmy o tym, dlaczego należy unikać wielokrotnego używania tego samego słowa kluczowego w anchor tekście linku i dążyć w kierunku większej różnorodności słów kluczowych i budowania marki, poprzez umieszczanie w anchor tekście nazwy firmy zamiast słowa kluczowego.

Teraz na podstawie jednego z wpisów na Search Engine Watch postaramy się potwierdzić to zalecenie. Autorka wpisu podkreśla, że nie warto skupiać się na poszukiwaniu stron, na których będzie można umieścić link z odpowiednim anchor tekstem w postaci słowa kluczowego. Zamiast tego lepiej skupić się na poszukiwaniu stron wartościowych i powiązanych tematycznie ze słowem na które chce się rankować.

Poniżej przedstawiamy kilka sposobów umożliwiających pozyskanie linków powiązanych ze słowem kluczowym, jednak nie koniecznie zawierających to słowo w anchor teksie (zamiast niego zawierające np. nazwę firmy lub domenę):

  • Katalogi branżowe: Zazwyczaj zawierają one ściśle określone, mocno zawężone kategorie i umożliwiają tematyczną korelacje między kategorią katalogu a stroną docelową.
  • Blogi: Gościnne umieszczanie wpisów na blogach jest świetnym sposobem pozyskania linków, które przynoszą ruch do witryny.
  • Aktywności społecznościowe: Google i Bing przy obliczaniu pozycji strony w wynikach wyszukiwania jako jeden z czynników wykorzystuje sygnały pochodzące z Twittera i Facebooka. Warto je wykorzystywać, mimo, że zazwyczaj nie można w nich umieszczać linków z anchor tekstem zawierającym konkretne słowo kluczowe.
  • Linki graficzne: Naturalny profil linkowania zawiera między innymi linki graficzne. Dlatego nie warto rezygnować z możliwości dodania linku, nawet wówczas kiedy nie może on mieć postaci tekstowej. W przypadku obrazków linków prowadzących do danej witryny warto używać słów kluczowych w nazwie pliku i w znaczniku alt.
  • Linki z powiązanych tematycznie stron: Szukając stron na których można by umieścić link, należy zwrócić uwagę na ich powiązanie tematyczne ze słowami głównymi swojego serwisu.

Czy to działa?

Autorka wpisu postanowiła przejrzeć strony swoich klientów i ich konkurentów pod kątem informacji takich jak to do których stron w serwisie pozyskują linki (w większości do strony głównej czy też równomiernie do strony głównej i pozostałych stron), jakich anchor tekstów używają (tylko słowo kluczowe, czy też kombinacja różnych słów, takich jak nazwa marki, firmy lub domeny), jakie typy linków stosują, a także jakie osiągają pozycję na ich główne słowa kluczowe.

Co ciekawe strony internetowe, które budują (lub uzyskują w sposób organiczny) linki zawierające w anchor tekscie przede wszystkim nazwę marki/domenę rankują wysoko również na swoje główne słowa kluczowe, przy jednoczesnym umieszczeniu tych słów w anchor tekstach tylko około 20% wszystkich linków.

Dlatego warto umieszczać strony przede wszystkim w serwisach o wysokim autorytecie, aby zwiększyć autorytet własnej witryny. I nie należy się przy tym martwić o to, że w tego typu serwisach zazwyczaj nie ma możliwości umieszczenia linku z preferowanym anchor teksten. Co istotne, starając się o umieszczenie odnośnika w takich witrynach, ma się wiesze szanse na jego uzyskanie, wówczas kiedy nie narzuca się z góry postaci linku.

Podnosząc autorytet strony poprzez umieszczanie do niej linków w wartościowych i powiązanych tematycznie witrynach, można w łatwy sposób budować reputację marki, a jednocześnie zachować odpowiednią różnorodność anchor tekstów.

(Źródło: http://searchenginewatch.com/3641721)