To, czy warto w kampanii PPC uwzględniać słowa brandowe, na które najczęściej i tak wysoko rankujemy w wynikach naturalnych jest wciąż dyskusyjne. Większość użytkowników jest za. Dlaczego?

Poniżej kilka powodów, które być może przekonają cię, aby inwestować w tego rodzaju słowa:

  1. Jeśli Ty tego nie zrobisz, zrobi to Twoja konkurencja, więc po co ryzykować utratę Klientów
  2. Niektórzy użytkownicy częściej klikają Linki Sponsorowane niż Linki Wyników Organicznych
  3. Pewnie sporo zainwestowałeś w pozycjonowanie serwisu.  Inwestycja w PPC w przypadku słów branżowych jest niewielka, a efekt może być znaczący.
  4. Obserwowanie wysokiego CTR na koncie jest bardzo satysfakcjonująceJ
  5. Wysoki CTR na koncie wpływa na historyczny CTR całego konta i wpływa na poprawę wyniku jakości

Jeśli już przekonaliśmy Cię do inwestowania w słowa brandowe, musisz się dowiedzieć w jaki sposób zbudować kampanię brandową. Najlepiej grupować słowa w zależności od rodzaju.

  1. Słowa barndowe czyste
  2. Nawigacyjne słowa brandowe
  3. Słowa brandowe powiązane
  4. Słowo brandowe plus Słowo kluczowe

Czyste słowa brandowe to nazwa naszego brandu lub strony internetowej, np. Setre, Setre.pl, WWW.Setre.  Uwzględniamy tu także literówki czyli Stre, Setr.pl, Detre itp, jednak zawsze tworzymy dla nich osobną grupę i treści ze statycznym nagłówkiem.

Nawigacyjne słowa brandowe, to słowa, które zawierają informację, dotyczące odpowiedniej podstrony serwisu, np. setre strona główna, setre kontakt.

Słowa brandowe powiązane to wszystkie słowa, które w jakiś sposób wiążą się z naszym brandem czyli np. słowo brandowe + miasto, ale także nazwiska osób pracujących dla danej firmy, np. imię i  nazwisko modelki, która jest twarzą firmy Setre. Nie namawiamy do tego, aby tworzyć grupę złożoną z imion i nazwisk wszystkich pracowników firmy. Chodzi o nazwiska osób, które mogą być kojarzone z daną marką i są publicznie znane.

Słowo brandowe plus Słowo kluczowe . Warto dodać do kampanii słowa kluczowe w połączeniu ze słowem brandowym, np. koszulki setre, bluzy setre itp. Takie frazy mogą znacząco podwyższyć CTR i pozytywnie wpłynąć na wynik kampanii. Pamiętaj jednak, że takie słowa należy wydzielić do odrębnej grupy.

Jeśli stworzysz dobrą kampanię brandową większość ruchu ze słów brandowych powinna być przypisana właśnie tam. Jeśli analizując raport z wpisywanych słów kluczowych zauważysz, że zapytanie z brandem spowodowało wyświetlenie reklamy z grupy nie-brandowej dodaj je do kampanii brandowej. Dzięki temu zachowasz porządek na koncie i łatwiej Ci będzie ocenić, które słowa kluczowe są w kampanii, a których Ci brakuje.