Wyrzeknij się swoich linków… w narzędziach dla webmasterów wyszukiwarki Bing. Być może wprowadzenie narzędzia Disavow Links przez Binga przyspieszy udostępnienie podobnej funkcji w narzędziach dla webmasterów Google. Jak działa takie narzędzie i dlaczego jest w ogóle potrzebne?

Google a negatywne SEO

Do pewnego czasu Google utrzymywało, że konkurencja nie może zaszkodzić naszej witrynie umieszczając do niej spamerskie linki. Wraz z nasileniem akcji Google przeciwko manipulowaniu linkami (kary, powiadomienia w GWT o nienaturalnych linkach, aktualizacja Pingwin), to stanowisko zaczęło przybierać co raz łagodniejszą formę. Okazało się, że takie spamerskie linki mogą zaszkodzić w teorii, ale w praktyce jest to bardzo mało prawdopodobne ze względu na dużą liczbę innych czynników w algorytmie wyszukiwarki. Pracownicy Google wskazywali również, że w znacznym stopniu są w stanie ustalić czy kupowanie linków pozycjonujących odbywało się za zgodą właściciela witryny. Jednak w Internecie opisano kilka przykładów, kiedy negatywne SEO okazało się skuteczne, co podgrzało dyskusję na temat możliwości neutralizowania spamerskich linków w narzędziach dla webmasterów. Google, wcześniej nastawione sceptycznie do takiego rozwiązania, zaczęło przychylać się do pomysłu webmasterów. Narzędzie dezawuowania linków pozwalałoby na anulowanie niepożądanego linku prowadzącego do naszego serwisu, co byłoby panaceum dla serwisów poddanych nienaturalnemu linkowaniu przez osoby z zewnątrz.

Bing Disavow Links

Przyjrzyjmy się rozwiązaniu dezawuowania linków, które zaproponował Bing. Jest to prosty formularz, który pozwala „wyrzec się” linków przychodzących z konkretnego adresu URL, folderu lub domeny, które wyglądają na „nienaturalne” lub pochodzą ze spamerskich i niskich jakościowo serwisów.

Bing Disavow Links

Bing Disavow Links

Google Disavow Links

Czy funkcja w Narzędziach dla webmasterów Google będzie działała podobnie? Czy w ogóle taka funkcja zostanie udostępniona? Wypowiedź Matta Cuttsa na temat negatywnego SEO sugeruje, że można spodziewać się jej w najbliższym czasie.

Aktualizacja od Karol Dziedzic:

No to jak co tydzień czas na małe podsumowanie hangout’u z +John Mueller
– Czy Google wprowadzi narzędzie disavow link tool tak jak Bing dwa dni temu?
Zasadniczo myślą o tym, ale uważają, że w większości przypadków może być to szkodliwe narzędzie. W niektórych przypadkach świetnie by się sprawdziło, lecz dla większości – niestety nie.