Dywersyfikacja źródeł ruchuOd jakiegoś czasu w polityce pojawia się często temat dywersyfikacji źródeł energii, jako sposób na zmniejszenie uzależnienia od jednego dostawcy. Pojęcie dywersyfikacji można równie dobrze odnieść do źródeł ruchu w witrynie internetowej. Skupienie się w znacznym stopniu na jednym źródle może bowiem powodować zwiększenie ryzyka nagłego spadku ruchu.

 

Dotyczy to przede wszystkim zbytniego polegania na ruchu z wyszukiwarek internetowych, ponieważ podlega on mechanizmom, na które częściowo nie mamy wpływu.

Dobrym przykładem jest ostatnia aktualizacja Panda w wyszukiwarce Google, która dotkliwie i nagle (szczególnie jeśli chodzi o witryny „przypadkowe”) wpłynęła na ruch w wielu serwisach. Ale pomijając zmiany algorytmu wyszukiwarki o dużym zasięgu, nie jesteśmy nawet w stanie przewidzieć zmieniających się czynników wpływających na ranking, czy też działań konkurencji.
 
Źródła ruchu w witrynie internetowej
 

Według Randa Fishkina zróżnicowanie źródeł ruchu jest ważnym działaniem w marketingu internetowym, ponieważ:

  • Wyszukiwarki internetowe z założenia chcą wyróżniać witryny, które naturalnie przyciągają ruch z innych źródeł – linków zewnętrznych czy mediów społecznościowych i które nie są po prostu farmą dla odwiedzin robotów wyszukiwarek.
  • Rzeczywistość online w ostatnich 3 latach różnicuje się w największym stopniu od czasu połowy lat 90. Zamiast konsolidacji można dostrzec ekspansję takich witryn jak Facebook, Twitter czy Groupon, które stają się ważnymi dostawcami ruchu do innych witryn. Witryny, które nie odnajdą się w tym nowym ekosystemie prawdopodobnie przegrają z konkurencją potrafiącą szybko dostosować się do zmieniających warunków.
  • Żadne pojedyncze źródło ruchu nie jest całkowicie bezpieczne, ale zróżnicowany wachlarz zmniejsza ryzyko.
  • Różnicowanie źródeł ruchu oznacza eksperymentowanie z nowymi potencjalnymi kanałami ruchu, co z kolei oznacza potencjalne znalezienie źródeł, które przyprowadzają wartościowe wizyty, linki, itd.
  • Pozyskanie nowego kanału przed konkurencją może być kluczem do pozyskania świadomości użytkowników i ruchu z tego źródła.
  • Dywersyfikacja zmniejsza zagrożenie, że załamanie w jednym z tych kanałów ruchu będzie miało destrukcyjny wpływ na całą działalność.

 
Źródło: Traffic Source Diversity is Essential for Successful SEO

1 komentuj
  1. Daniel Korcz - tłumacz
    Daniel Korcz - tłumacz says:

    Tak, dobrze jest mieć linki prowadzące do witryny z artykułów opublikowanych w serwisach dziennikarstwa obywatelskiego (precle) oraz w ramach marketingu szeptanego z for internetowych. Katalogi firm tracą na znaczeniu, gdyż ruch z nich jest stosunkowo marny, a i algorytm google ocenia te linki coraz niżej. Dobry ruch dają wpisy profilu wraz z linkiem zwrotnym w branżowych bazach danych firm i wolnych strzelców, np. w zakresie tłumaczeń: translatorscafe.com czy proz.com. Globtra.com nie daje już tak dobrego ruchu.

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz