Expanded Text Ads

 

Nowe reklamy tekstowe typu expanded text ads wchodzą do emisji. Po fazie testów BETA, dotyczącej wąskiej grupy reklamodawców, Google od sierpnia zdecydował się udostępnić je dla wszystkich kont AdWords.

W ostatnim czasie nastąpiło usunięcie reklam sponsorowanych wyników wyszukiwania, które znajdują się po prawej stronie. Wydawało się, że to na razie koniec znaczących zmian w obrębie panelu reklam adwordsowych. Google idzie jednak krok dalej, starając się jeszcze bardziej zwiększyć przydatność swojego interfejsu reklamowego dla użytkowników. Expanded text ads można wyświetlać na różnych urządzeniach przy dowolnej pozycji reklamy.


Źródło: Search Engine Land

Nowe reklamy otrzymały widok „tortu”. Dopuszczalna ilość znaków jest wyższa w przypadku nagłówków (nowe reklamy otrzymały 2 nagłówki), gdzie możemy pozwolić sobie na użycie nawet 30 znaków. Ogromne możliwości kreacji zyskała linia opisu reklamy. Tutaj mamy do dyspozycji aż 80 znaków, co pozwoli reklamodawcom na dużą inwencję twórczą. Reklamy ETA będą tym samym bardziej dopasowane do użytkownika wyszukiwarki.

Google zabrał się również za wyświetlany URL. Jest on konfigurowany na zasadzie budowy ścieżki. Proces kreacji wyświetlanego URL można porównać z podejściem „breadcrumbs” w nawigacji witryny. Nowe podejście powinno zapobiec nadużyciom w zakresie wyświetlanego URL.

2

Źródło: Google AdWords

Wprowadzone zmiany pozytywnie wpłynęły na CTRy kampanii tekstowych w wyszukiwarce. Reklamy ETA, przy założeniu dobrego copywritingu, posiadają CTRy na poziomie najlepszych reklam tekstowych starego typu. Znakiem zapytania pozostaje wpływ Expanded Text Ads na ruch z wyników organicznych.

Poniżej przykład jednej z reklam rozszerzonych. Kliknij w obrazek i zobacz.

f

 

 

 

 

Źródło: Google.pl