Na początku 2004 roku Mark Zuckerberg, student Harvardu, wpadł na prosty w swych założeniach pomysł stworzenia uniwersalnej bazy danych studentów z funkcjonalnościami serwisu społecznościowego. Miała być to sieciowa adaptacja papierowych kartotek studentów z dodatkową możliwością kontroli udostępnianych informacji przez właścicieli profili. Napisanie systemu zajęło Markowi dwa tygodnie, ale była to wersja bardzo okrojona w stosunku do tej, której używamy obecnie. Początkowo projekt był stworzony przez i dla studentów Harvardu, ale założenie kont przez 6000 osób w ciągu pierwszych 3 tygodni funkcjonowania spowodowało decyzję o udostępnieniu systemu kolejnym uczelniom.

Jeszcze w tym samym roku Mark Zuckerberg wraz z grupką znajomych przenieśli się do Palo Alto w Kalifornii, gdzie założyli swoje pierwsze biuro. Już po 5 latach Facebook stał się najbardziej popularnym miejscem online dla społeczności na całym świecie.

Facebook zawdzięcza swój wielki sukces przede wszystkim temu, że bardzo szybko adaptuje się do codziennie zmieniających warunków. Co więcej, zmiany te są najczęściej trafione. Owa elastyczność pozwala dostosować się do ciągle ulegających zmianom wymagań użytkowników. Nie ulega wątpliwości, że Facebook przeżywa w chwili obecnej swój rozkwit nie tylko na świecie, ale również w Polsce. O Facebooku rozmawia się o każdej porze dnia.

Tak naprawdę wiele osób zaczyna swój dzień od Facebooka. Polska wersja językowa Facebooka uruchomiona została w maju 2008 roku i obecnie ma już według najnowszych danych ponad 4 mln unikalnych użytkowników z Polski. Liczba ta rokuje znaczące zmiany na polu serwisów  społecznościowych w Polsce. Facebook to miejsce, w którym praktycznie każdy powinien się znaleźć i w którym każda firma powinna mieć swoją stronę. Możliwość całkiem estetycznego zaistnienia wśród szerokiego grona użytkowników i dosyć trwałego przywiązania ich profilu do strony firmy sprawia, że Facebooka nie można pominąć w strategii marketingu internetowego. Bogaty zestaw funkcjonalności Facebooka sprawia, że ograniczeniem w kwestii oryginalnej prezentacji własnej firmy, organizacji czy serwisu jest wyłącznie wyobraźnia.

1 komentuj
  1. Przemek_Sz
    Przemek_Sz says:

    Sposoby na rozkręcenie kampanii na Facebooku (na podstawie kommein.com):
    – prowadź dział Q&A (pytania użytkowników i satysfakcjonujące odpowiedzi)
    – przeprowadź konkurs
    – oferuj rabaty użytkownikom Facebooka
    – umieszczaj wskazówki i przydatne informacje
    – zamieszczaj sondy, ankiety i quizy
    – zapowiadaj nowe produkty i usługi
    – dziel się informacjami ze swojej niszy
    – dziel się poradami użytkowników, historiami, filmami i zdjęciami
    – przeprowadzaj czat na żywo.

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz