Filtry GoogleKary nakładane na strony internetowe przez wyszukiwarkę Google są przekleństwem webmasterów, właścicieli witryn i pozycjonerów.

Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania nagle spadły? Podejrzewasz, że zostałeś ukarany za występki wobec wytycznych Google? Nie panikuj, tylko przejdź do analizy i konkretnych działań. Procedura bywa żmudna, ale dzięki niej witryna może odrodzić się jak Feniks z popiołów, a Ty możesz zdobyć praktyczne doświadczenie.

 

Wychodzenie z filtra Google krok po kroku

Spadki pozycji czy ruchu z naturalnych wyników nie muszą oznaczać nałożenia kary przez Google. Poza tym istnieją różne rodzaje kar Google. Dlatego szukanie przyczyn problemów z serwisem i ich naprawa może być czasochłonna.

Zainspirowany poradnikiem Lexy Filtry Google od A do Z (polecam), postanowiłem przygotować wizualny przewodnik po filtrach Google.

W miarę praktycznego testowania oraz Waszych uwag, na które bardzo liczę, postaram się na bieżąco uzupełniać schemat i nanosić odpowiednie poprawki.

Linki przydatne przy wychodzeniu z filtrów Google

Na naszym blogu możecie znaleźć sporo informacji uzupełniających, które pomogą w analizie problemów z widocznością serwisu w wyszukiwarce Google:

13 komentarzy:
  1. Przemek Sztal
    Przemek Sztal says:

    @Monika: To prawda, w takich sytuacjach często lepiej powierzyć zadanie wyjścia z filtra specjaliście. Jest to szczególnie ważne przy korzystaniu z narzędzia Disavow Links, bo może zaszkodzić zamiast pomóc. A i specjaliści SEO nie mają łatwo. Wychodzenie z filtra, to często metoda prób i błędów i długotrwały poces.

    W przypadku filtra ręcznego sytuacja jest o tyle prostsza, że mamy zwykle dodatkowe informacje o przyczynie filtra i po wysłaniu prośby o ponowne rozpatrzenie dostajemy jednoznaczną odpowiedź czy filtr został zdjęty.

  2. Darek
    Darek says:

    witam
    mam pytanie
    obejrzałem twoja prezentację i jest bardzo dobra, ale nie rozumiem o co chodzi z tą panda, pinquin, top heavy i EMD. Czy to są jakieś programy w których można sprawdzać gdzie może leżeć problem, gdy witryna ma filtra od Google ?
    czy są może jakieś programy komercyjne czy bezpłatne do sprawdzania tego gdzie leży problem, jeżeli witryna ma filtr ?
    jeżeli jakieś znasz to możesz podać nazwy
    dzięki
    dobry artykół

    • Przemek Sztal
      Przemek Sztal says:

      Różne aktualizacja algorytmu wyszukiwarki:
      Panda – uderzająca w serwisy z mało wnoszącą treścią niskiej jakości
      Pingwin – uderzająca w serwisy pozyskujące nienaturalne linki (głównie mało zróżnicowane, z tekstami odnośników w postaci słów kluczowych)
      Top Heavy – uderzająca w serwisy z ilością reklam utrudniającą w znaczącym stopniu dotarcie do właściwej zawartości
      EMD – uderzająca w serwisy z nazwą domeny w postaci słowa kluczowego i jednocześnie innymi naruszeniami wytycznych jakościowych.

      Przyczyny filtra są częściowo podawane w Narzędziach dla webmasterów i na tym należy opierać ręczną analizę. W analizie oczywiście należy się wspierać narzędziami, choćby do analizy linków przychodzących. Jeśli zaś chodzi o spadki po aktualizacjach algorytmicznych, to niektóre systemy do monitorowania pozycji oferują możliwość nałożenia na wykres dat najważniejszych update’ów wyszukiwarki. Pozwala to na powiązanie spadków z konkretną aktualizacją algorytmu Google.

  3. Darek
    Darek says:

    witam
    mam jeszcze kilka pytań do tego wątku
    ostatnio google dał mi filtra algorytmicznego na moją domenę i zrzucił ją nisko w wyszukiwarce.
    poprawiłem ostatnio ją pod względem jej zawartości i metatagu. skąd mogę wiedzieć, że wprowadzone zmiany są poprawne w oczach Googla ?
    Czy jest jakaś możliwość skontaktowania się z Googlem, aby im to wyjaśnić ?
    Czy podczas tego filtra mogę linkować moją domenę na innych stronach, czy należy się wstrzymać z linkowaniem do czasu, kiedy strona wróci na swoje wcześniejsze dawne miejsce.
    Będę bardzo wdzięczny za wyczerpującą odpowiedź tak jak wyżej
    dzięki

    • Przemek Sztal
      Przemek Sztal says:

      Postaram się odpowiedzieć w krótkich punktach:
      1. Należy upewnić się, czy strona nie została ukarana ręcznie (Narzędzia dla webmasterów Google – sekcja Działania ręczne).
      2. Spadki mogły być spowodowane linkami, a nie zawartością strony (np. ostatnia aktualizacja Pingwin 2.1 z początku października).
      3. W skrócie poprawne w oczach Google jest to, co jest zgodne z ich wytycznymi dla webmasterów (warto wnikliwie przestudiować).
      4. Jeżeli okaże się, że wobec witryny podjęto działania ręczne (i tylko wtedy), to istnieje możliwość wysłania prośby o ponowne rozpatrzenie witryny. W innym przypadku można poprosić o pomoc na forum Google dla webmasterów lub zwrócić się do specjalisty/firmy SEO, który oferuje wychodzenie z filtrów.

  4. Darek
    Darek says:

    ok, ale w tym przypadku chodzi na pewno o filtr algorytmiczny i problem z zawartością witryny, a nie z linkami, bo nigdy jej nie pozycjonowałem nielegalnie i na stronach niskich jakościowo, tylko coś typu google albo twitter. filtr ręczny nic nie pokazuje, więc chciałbym wrócić jeszcze do dwóch ostatnich pytań
    Czy jest jakaś możliwość skontaktowania się z Googlem, aby im to wyjaśnić ?
    Czy podczas tego filtra mogę linkować moją domenę na innych stronach, czy należy się wstrzymać z linkowaniem do czasu, kiedy strona wróci na swoje wcześniejsze dawne miejsce.
    za odpowiedzi jestem wdzięczny
    dziękuje

    • Przemek Sztal
      Przemek Sztal says:

      W takim wypadku polecam podzielenie się swoimi spostrzeżeniami i adresem witryny na forum dla webmasterów Google, którego użytkownicy chętnie przeanalizują zawartość pod kątem niezgodności z wskazówkami Google.

      Nie ma możliwości bezpośredniego skontaktowania się z Google w sprawie filtra algorytmicznego. Poza tym taki filtr zostaje zdjęty po wyeliminowaniu przyczyny automatycznie, tak jak się pojawił. W Google musiałyby pracować rzesze pracowników, którzy wyjaśnialiby przyczyny spadków ich stron, żeby każdemu indywidualnie odpowiedzieć ;-)

      Jeżeli Twój serwis jest mały i uważasz, że powinien rankowac wyżej, możesz go też zgłosić w specjalnym formularzu.

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz