Filtry GoogleKary nakładane na strony internetowe przez wyszukiwarkę Google są przekleństwem webmasterów, właścicieli witryn i pozycjonerów.

Twoje pozycje w wynikach wyszukiwania nagle spadły? Podejrzewasz, że zostałeś ukarany za występki wobec wytycznych Google? Nie panikuj, tylko przejdź do analizy i konkretnych działań. Procedura bywa żmudna, ale dzięki niej witryna może odrodzić się jak Feniks z popiołów, a Ty możesz zdobyć praktyczne doświadczenie.

Wychodzenie z filtra Google krok po kroku

Spadki pozycji czy ruchu z naturalnych wyników nie muszą oznaczać nałożenia kary przez Google. Poza tym istnieją różne rodzaje kar Google. Dlatego szukanie przyczyn problemów z serwisem i ich naprawa może być czasochłonna.

Zainspirowany poradnikiem Lexy Filtry Google od A do Z (polecam), postanowiłem przygotować wizualny przewodnik po filtrach Google.

W miarę praktycznego testowania oraz Waszych uwag, na które bardzo liczę, postaram się na bieżąco uzupełniać schemat i nanosić odpowiednie poprawki.

Linki przydatne przy wychodzeniu z filtrów Google

Na naszym blogu SEO możecie znaleźć sporo informacji uzupełniających, które pomogą w analizie problemów z widocznością serwisu w wyszukiwarce Google:

  • Wykluczanie linków tylko dla odważnych
  • Google bierze pod lupę domeny ze słowem kluczowym w nazwie
  • Nowe powiadomienia o wykryciu nienaturalnych linków do witryny
  • Tupot małych stóp – Cutts, Sullivan i pingwiny
  • Google Penguin Update – nie daj się pingwinowi
  • Webspam Google Update – co się odwlecze…
  • Kary Google za kupowanie linków (Ceneo, Skąpiec, Nokaut, Tesco, Fotka)
  • Reklamy “above the fold” pod kontrolą
  • Ochroń się przed aktualizacją Pandą
  • Google Panda atakuje!
  • Jak uchronić się przed spadkami podczas aktualizacji Panda?
  • Aktualizacja Panda aka Farmer w anglojęzycznej blogosferze