Szyfrowane wyszukiwanie w Firefox 14Kilka miesięcy temu pisaliśmy o tym, że Google wprowadza szyfrowane wyszukiwanie dla zalogowanych użytkowników wyszukiwarki. Wpłynęło to negatywnie na cenne raporty Google Analytics, pokazujące jakie zapytanie sprowadziło użytkownika do witryny z wyników wyszukiwania. Teraz ta sytuacja może być jeszcze gorsza. Dlaczego?

 

Szyfrowanie wyszukiwań

Mozilla wypuściła najnowszą wersję swojej przeglądarki – Firefox 14. Jedną z ważniejszych zmian wprowadzonych w tej wersji jest domyślne wykorzystanie protokołu HTTPS dla wyszukiwań w Google. Co to oznacza? Zespół Firefox tłumaczy, że dzięki temu nasze dane o przeprowadzanych wyszukiwań będą ukryte, np. przed wścibskimi administratorami sieciowymi. Brzmi dobrze, ale to nie cała prawda o szyfrowanym wyszukiwaniu Google.

Jeszcze więcej (not provided)

Po aktualizacji Firefoxa do najnowszej wersji przez większą liczbę użytkowników można spodziewać się większego udziału słowa kluczowego (not provided) w raportach narzędzi analitycznych. Pomimo, że Google Chrome wiedzie ostatnio prym wśród przeglądarek internetowych, to Firefox jest nadal bardzo popularny. Statystyki StatCounter pokazują, że na świecie Chrome posiada udział 33.8%, Internet Explorer 31.83%, a Firefox plasuje się na trzecim miejscu z 23.9% użytkowników. Z kolei według danych Gemius na rynku polskim prowadzi Firefox z udziałem ponad 43%.

Źródło grafiki: www.seroundtable.com/firefox-14-google-ssl-15443.html