W dniach 8-11 listopada miała miejsce konferencja PubCon organizowana przez WebmasterWorld. Oto najważniejsze wnioski z prezentacji Matta Cuttsa.

  • Zgłoszenia o spamie na stronach internetowych dostały 4 razy większy priorytet w kolejce zadań Google.
  • Google zdaje sobie sprawę, że w wynikach wyszukiwania pojawia się więcej spamu. Jest to spowodowane przeniesieniem zasobów z zespołu walki ze spamem do innych projektów. Zasoby mają powrócić, aby zrobić coś z tym problemem.

  • Google zredukowało liczbę shackowanych witryn pokazywanych w wynikach wyszukiwania o 90%.
  • Google wkrótce będzie dostarczało w Narzędziach dla Webmasterów nowe powiadomienia, informujące o spamie znalezionym w witrynie. Google ma początkowo ostrzegać o stronach typu „doorway”, zaparkowanych domenach i innych 3 naruszeniach.
  • Matt doradzał branży SEO, aby nie trwała w pogoni za algorytmem, ale starała się przewidywać strategię Google.
  • Matt wspomniał, że użytkownicy są bardziej skłonni kliknąć pierwszy link w artykule niż link na dole artykułu. Dlatego warto umieszczać ważne linki na początku artykułu. Prawdopodobnie była to podpowiedź dotycząca zachowania algorytmu.
  • Google pomija znacznik kanoniczny, kiedy przynosi on szkodę witrynie, szczególnie jeśli wskazuje na stronę z błędem 404.
  • Google używa 200 czynników do ustalania pozycji, a każdy z nich może mieć 50 lub więcej odmian.
  • Miejsca Google i Android App Market mają być stopniowo oczyszczane ze spamu.
  • Google będzie przyglądało się temu, dlaczego domeny zawierające dokładne dopasowanie słów kluczowych w nazwie znajdują się wysoko w wynikach wyszukiwania. Na przykład serwis w domenie www.blue-widgets.com może rankować trochę za dobrze dla zapytania „blue widgets”.
  • Google tworzy nowe płatne narzędzie do blokowania płatnych linków na stronie, aby dać możliwość niepłatnym odnośnikom na przesyłanie „link juice”.

(Źródło: http://searchengineland.com/key-takeaways-from-googles-matt-cutts-talk-at-pubcon-55457)