Nie można oprzeć się wrażeniu, że Google w ostatnim czasie kładzie bardzo duży nacisk na szybkości wyszukiwania. W przeciągu ubiegłego roku ta chęć poprawy szybkości spowodowała przede wszystkim włączenie prędkości ładowania stron do algorytmu Google, jak również wprowadzenie Google Instant, które miało znacznie skrócić proces wyszukiwania. Ponadto Google nieustannie stara się nakłonić właścicieli stron do tego aby optymalizowali swoje serwisy pod kątem szybkości. Jak do tej pory skutkowało to udostępnieniem szeregu narzędzi mających ułatwić poprawę prędkości ładowania stron. Wraz z wprowadzeniem nowej wersji Google Analytics pojawiło się koleje udogodnienie, a mianowicie raporty zawierające informacje o szybkości ładowania stron.

Aby zwiększyć wydajność swoich stron, należy najpierw w jakiś sposób zmierzyć i przeanalizować ich prędkości, a to nie zawsze jest łatwym zadaniem. Ponadto korzystne może być spojrzenie na prędkość stron w kontekście innych danych analitycznych. To wszystko umożliwia właśnie raport szybkości strony w nowym Google Analytics.

Raport szybkości strony zawiera informacje na temat czasu ładowania stron (opóźnień) dla grupy stron z danej witryny internetowej. Pojawia się on w sekcji „Treść” raportów Analytics. W raporcie tym można zobaczyć, które strony ładują się najszybciej, a które są wolniejsze. Można również analizować ogólną szybkość serwisu wraz z innymi istotnymi aspektami w celu zbadania jak prędkość strony zależy od poszczególnych czynników. Na przykład, można wyświetlić prędkość strony w następujących kategoriach:

  • Treść – które strony docelowe są najwolniejsze.
  • Źródła odwiedzin – które kampanie odpowiadają szybciej ładującym się stroną.
  • Użytkownicy – jakie są opóźnienia w czasie ładowania strony w zależności od rodzaju gości lub regionu geograficznego.
  • Technologia – czy przeglądarka, system operacyjny lub rozdzielczość ekranu wpływają na wskaźnik opóźnienia.

Efektywne wykorzystanie raportu daje zatem bardzo dużo możliwości. Na przykład, można dowiedzieć się, że odbiorcy witryny znajdują się w regionie geograficznym, który charakteryzuje się wolniejszym ładowaniem stron; że niektóre strony w witrynie działają wolniej w niektórych przeglądarkach, itd.

(Źródło: http://analytics.blogspot.com/2011/05/measure-page-load-time-with-site-speed.html)

1 komentuj

Trackbacks & Pingbacks

  1. Google Analytics informuje o prędkości ładowania strony - develway.pl pisze:

    […] serwisu Follow us on Twitter 87 śledzących RSS Feed  /  Mail 416 czytelników Google Analytics informuje o prędkości ładowania strony 1 głosuj! Nie można oprzeć się wrażeniu, że Google w ostatnim czasie kładzie bardzo […]

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz