Ostatnio pisaliśmy o nazwach domen dopasowanych do zapytania i malejącym znaczeniu tego czynnika w rankingu wyników wyszukiwania Google. Okazuje się, że Google w najbliższym czasie podejmie dodatkowe działania wobec domen EMD (ang. Exact Match Domains). O nadchodzących zmianach poinformował w piątek Matt Cutts:

Exact Match Domain update

Według zapowiedzi wyniki wyszukiwania mają zostać oczyszczone z domen o nazwie dokładnie dopasowanej do zapytania i prezentujących treści niskiej jakości. Jak wiadomo do tej pory nazwa domeny w postaci słowa kluczowego potrafiła znacząco pomóc w osiągnięciu satysfakcjonujących pozycji dla określonego konkurencyjnego zapytania. Oczywiście było to skrzętnie wykorzystywane i nadużywane.

Cutts poinformował także, że zmiany mają być widoczne dla około 0,6% zapytań anglojęzycznych oraz że nie są powiązane z aktualizacjami Panda i Pingwin. Nie wiadomo kiedy ta aktualizacja dotrze do Polski. Nie oznacza to również zniknięcia z TOP10 wszystkich nazw domen dokładnie dopasowanych do zapytań. Po prostu takie domeny zostaną dokładniej sprawdzone pod kątem jakości serwisów internetowych jakie się pod nimi znajdują.

Nie wiadomo jakie czynniki jakościowe zostaną uwzględnione, ale w pierwszej kolejności spodziewałbym się sprawdzenia pod kątem tzw. przeoptymalizowania słowa kluczowego. Jeśli dla domeny mieszkaniawarszawa.pl, tytuł to „Mieszkania Warszawa”, a fraza powtarza się kilkukrotnie w tekście strony, w tekstach alternatywnych grafik i nagłówkach, to jest duże prawdopodobieństwo, że zanotuje spadki po wdrożeniu aktualizacji. Podobnie jeśli w parze z dokładnym dopasowaniem nazwy domeny idzie agresywne linkowanie tą samą frazą kluczową.

Na blogu SEOmoz pojawiły się pierwsze analizy amerykańskich SERPów. Jeżeli zauważycie jakieś ruchy w polskich wynikach wyszukiwania dotyczące domen EMD, podzielcie się spostrzeżeniami w komentarzach ;-)

2 komentarzy:
  1. Sebastian
    Sebastian says:

    Wszystko zakazać. Dozwolone tylko AdWords za ciężką kasę. To Google trzeba zbanować i wysłać w kosmos. Idea była piękna, początki obiecujące ale gdy pojawiła się duża kasa – człowiek zawsze zachowuje się jak świnia w chlewie a nawet znacznie gorzej.

Trackbacks & Pingbacks

  1. […] szczegółów na temat Exact Match Domain poznacie na Blogu Performance Media tutaj i tutaj. Minor weather report: small upcoming Google algo change will reduce low-quality […]

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz