Google Moja Firma – Jak wykorzystać potencjał wizytówki?
Według ostatniego rankingu Moz.com wpływ Google Moja Firma na lokalne wyniki wyszukiwania wzrósł do przeszło 25%. Jeśli prowadzisz lokalny biznes, nie możesz więc pozwolić sobie na zaniedbanie tego aspektu widoczności online. Z poniższego wpisu dowiesz się, z których nowych funkcjonalności wizytówki korzystać, aby wyprzedzić konkurencję!
Co to jest Google Moja Firma?
Google Moja Firma to bezpłatna wizytówka, która wyświetla się na wybrane zapytania w wyszukiwarce Google oraz Mapach Google. Możesz w niej zawrzeć podstawowe informacje o Twoim biznesie, m.in.: adres, godziny otwarcia, numer telefonu czy wreszcie adres strony internetowej. Dzięki temu potencjalni klienci, którzy szukają informacji o Twojej firmie, będą mieli większą szansę, aby się z Tobą skontaktować i skorzystać z Twoich usług.
Wpisy Google Moja Firma
Funkcja „Wpisy” jest dostępna na polskich kontach już od dłuższego czasu, ale Google wciąż ją rozwija, więc zdecydowanie warto się nią zainteresować.
„Wpisy” umożliwiają zamieszczanie krótkich postów o nowościach, wydarzeniach, ofercie oraz produktach. Po opublikowaniu wpisów z poziomu panelu GMF pojawiają się one w obrębie wizytówki w wynikach wyszukiwania w postaci karuzeli, która wyświetla się optymalnie zarówno na komputerach stacjonarnych, jak i na urządzeniach mobilnych. Dodatkowo mamy możliwość wyboru wezwania do działania (CTA) odpowiedniego do charakteru wpisu.

Dzięki korzystaniu z tej funkcjonalności możesz bezpłatnie zwiększyć powierzchnię wizytówki, a co za tym idzie zwiększyć jej widoczność i atrakcyjność w wyszukiwarce. Dodatkowo użytkownik Google nie będzie już musiał szukać konkretnej usługi na Twojej stronie internetowej – zostanie przekierowany z poziomu wizytówki na właściwą podstronę serwisu, np. do zakładki „Kontakt”. Skracasz w ten sposób drogę potencjalnego klienta do konkretnego miejsca swojej witryny, do którego chcesz, aby finalnie trafił.
Może Cię zainteresować: Jak założyć wizytówkę google moja firma
Business Site – Strona z Google Moja Firma
Od dłuższego czasu Google umożliwia także stworzenie prostej strony internetowej, generowanej na bazie wizytówki. Co prawda funkcjonalność pierwotnie była pomyślana przez giganta z Mountaint View jako wsparcie dla biznesów, które nie posiadają własnej strony internetowej, ale takie strony wyraźnie zyskują na popularności, również wśród dojrzałych firm.
Stronę można wygenerować z poziomu panelu Google Moja Firma w zakładce Witryna. O czym warto pamiętać? Strona generuje się automatycznie, ale Google daje nam m.in. możliwość edycji adresu URL, wyboru motywu, edycji nagłówka i opisu. Warto poświęcić chwilę na dobór odpowiednich słów kluczowych oraz przygotowanie krótkiego tekstu o profilu firmy odpowiednio nasyconego frazami, na których nam zależy. Z zamieszczonego tekstu warto poprowadzić link do naszej głównej domeny – co prawda nie jest to już link typu follow, ale zawsze to link od Google. Znane mi są przypadki, kiedy na wartościową frazę wyszukiwarka zwracała wynik zarówno do głównej strony Klienta, jak i do strony Business Site – w ten sposób znów zdobywamy przewagę konkurencyjną w TOP10. Co ważne, od pewnego czasu strony z wizytówki Google Moja Firma wyświetlają się z wykorzystaniem protokołu HTTPS, co jest istotne w kontekście silnego trendu, który wyznacza m.in. przeglądarka Google Chrome, aby wszystkie strony internetowe były bezpieczne dla użytkowników.

O firmie, czyli krótka charakterystyka biznesu
Zdecydowanie mniej uwagi w informacjach branżowych poświęcało się nowemu polu „O firmie”. Zupełnie niesłusznie, ponieważ wiele wskazuje na to, że tekst zamieszczany w zakładce „Informacje”, a konkretniej słowa kluczowe, którymi jest nasycony, może być kolejnym czynnikiem decydującym o rankingu samej wizytówki.
Tekst „O firmie” pojawia się jako kolejne rozszerzenie Google Moja Firma i tak jak w przypadku „Wpisów” w sposób naturalny zwiększa przestrzeń wizytówki w wynikach wyszukiwania.
Co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić, czyli przyszłość Google Moja Firma
W ostatnim czasie Google odświeżył sposób wyświetlania się wizytówki na urządzeniach mobilnych, grupując poszczególne sekcje w postaci menu, wprowadził w statystykach możliwość podglądania udziału zapytań brandowych, na które pojawia się dana wizytówka oraz umożliwił (na wybranych kontach) dodawanie produktów, które wyświetlają się w wynikach wyszukiwania, w ten sposób premiując również sklepy internetowe. Aktualnie w aplikacji mobilnej GMF pojawiła się możliwość włączania funkcji kontaktowania się z danym biznesem za pomocą wiadomości SMS – ta funkcjonalność jest dostępna na razie tylko z poziomu Map Google’a.

Kolejne doniesienia o nowych funkcjonalnościach wizytówki każą podejrzewać, że Google planuje konsekwentnie rozwijać to narzędzie zgodnie z ogólnym trendem, w którym coraz więcej informacji będzie przekazywana już na poziomie wyników wyszukiwania. Co za tym idzie Twoja strona www wciąż będzie ważna, ale jeśli nie zadbasz o dobrą widoczność wizytówki oraz jej atrakcyjność, część użytkowników będzie wolała skorzystać z usług konkurencji, która dba o aktualność swojego profilu.
Prowadzenie oraz optymalizacja wizytówek Google Moja Firma jest ważnym elementem strategii SEO w Performance Media. Jeśli chcesz poznać szczegóły oferty, kliknij poniższy przycisk.
–
Źródła oraz przydatne linki:
Ranking MOZ: https://moz.com/local-search-ranking-factors
FAQ: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/resources/
Wpisy GMF: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/how-it-works/posts/
Business Site: https://www.google.com/intl/pl_pl/business/how-it-works/website/