Google Plus

Możliwość tworzenia profili podmiotów (na wzór fanpage’ów z FB) ma duże znaczenie dla postrzegania Google+ jako platformy marketingowej, mogącej generować znaczące zyski. Do tej pory jednak generowanie takich profili było niemożliwe. Google co prawda od początku informowało, że trwają prace nad profilami dla organizacji w Google+, które miałyby zawierać rozbudowane narzędzia analityczne oraz możliwość połączenia z innymi usługami Google wykorzystywanymi przez firmy, np. systemem AdWords, ale oficjalne ich wprowadzenie miało miejsce dopiero wczoraj, czyli po czterech miesiącach od premiery projektu. Jednocześnie Google zapowiedziało, że profile podmiotów będą o wiele bardziej przydatne dla firm niż profile osób fizycznych.

Strony firmowe Google + są bardo podobne do dostępnych do tej pory tylko dla osób fizycznych profili i dają możliwość publikowania wpisów, linków, zdjęć oraz filmów video, a także organizowania wideokonferencji. Co ważne strona firmowa nie może dodawać użytkowników do swoich kręgów, chyba, że Ci zrobią to pierwsi. Ponadto każda firma/organizacja może posiadać więcej niż jedną stronę firmową (np. jedną poświeconą samej marce, drugą poświęconą tylko produktom, a trzecią najważniejszym wydarzeniom, itp.)

profil performance media w google plus

Jak utworzyć profil strony firmowej w Google +?

Samo zakładanie profilu strony firmowej w Google + jest bardzo proste. Jedyna uwaga dotyczy tego, że profil taki musi być powiązany z istniejącym profilem osoby fizycznej.

Aby utworzyć profil wystarczy przejść do strony: https://plus.google.com/pages/create i wybrać jeden z rodzajów prowadzonej działalności:

  • Lokalna firma lub miejsce (hotele, restauracje, miejsca, sklepy, usługi, itp.)
  • Produkt lub marka ( odzież, samochody, elektronika, usługi finansowe, itp.)
  • Firma, instytucja lub organizacja (firmy, organizacje, instytucje, organizacje non-profit)
  • Sztuka, rozrywka lub sport (filmy, telewizja, muzyka, książki, sport, widowiska)
  • Inne (w przypadku, kiedy strona nie pasuje do żadnej z wymienionych kategorii)

tworzenie profilu firmowego google plus

Procedura zakładania profilu strony firmowej w przypadku większości ze wskazanych rodzajów działalności (poza lokalna firmą lub miejscem) jest taka sama i polega na wypełnieniu formularza poprzez wskazanie nazwy dla tworzonego fanpage’a podania adresu strony internetowej jeżeli takową się posiada, wskazania branży w której działa podmiot oraz określenia do jakiego rodzaju użytkowników skierowany będzie profil.

tworzenie profilu dla produktu lub marki w Google Plus

W przypadku lokalnych firm lub miejsc procedura jest jeszcze prostsza i polega na wybraniu kraju oraz podaniu numeru telefonu. Na tej podstawie Google samo pobiera potrzebne mu dane z Google Maps i jedyne co trzeba zrobić to je zatwierdzić.

tworzenie profilu lokalnej firmy w Google Plus

Niestety profil firmowy posiada dość istotną wadę, a mianowicie administratorem takiego profilu może być tylko osoba zakładająca profil, co w przypadku tego typu profili jest dość dużym utrudnieniem. Pocieszające może być jednak to, że Google zapowiedziało, iż możliwość przypisywania wielu administratorów do profilu strony firmowej to kwestia niedługiego czasu.

Direct Connect

Strony firmowe mogą oczywiście pojawiać się w wynikach wyszukiwania wśród wyników organicznych podobnie jak fanpage z facebooka, ale Google wprowadziło dodatkowe udogodnienie, a mianowicie funkcje Direct Connect. Jest to pewien rodzaj promocji w wyszukiwarce Google, polegający na tym, że poprzedzenie zapytania znakiem „+” spowoduje, że w sugestiach Google pojawią się pasujące do zapytania strony firmowe z Google +.

Direct Connect

Posunięcie to wyjaśnia wycofanie przez Google operatora „+” (plus) o czym wspominaliśmy kilka dni temu. Przypomnijmy do tej pory operator „+” (plus) służył do wyszukiwania pojedynczych słów w formie, w jakiej występują w zapytaniu. Teraz będzie służył do obsługi funkcjonalności Direct Connect. Takie rozwiązanie ma zdaniem Google znacznie ułatwić dostęp do fanpage’y. Jeżeli dodamy do tego fakt, że Google zachęca do tego by wyrazić zgodę na to, aby strony firmowe, odwiedzone przy wykorzystaniu Direct Connect były automatycznie dodawane do stron śledzonych nie można oprzeć się w wrażeniu, że Google bardzo silnie stara sie promować nie cieszącą się jak do tej pory zbyt dużą popularnością społeczność Google +.

Więcej o funkcji Drect Connect mozna znaleźć w filmie:

Google podchodzi do projektu Google + z bardzo dużym zaangażowaniem. Zapowiedziało, iż jego rozwój będzie trwał latami, a użytkownicy nieustannie będą zaskakiwani nowymi rozwiązaniami. Ponadto prace rozwojowe związane z Google+ mają pozwolić udoskonalić również inne produkty. Czy jednak Google ma kiedykolwiek szanse dorównać popularnością Facebook’owi? Co o tym sądzicie?