Google Penguin UpdateWebspam Google Update doczekało się oficjalnej nazwy – Google Penguin Update. W przypadku aktualizacji Panda nazwa została zainspirowana nazwiskiem jednego z inżynierów opracowujących zmiany. Jak widać kierunek przyrodniczy został utrzymany – najpierw była panda, teraz jest pingwin. Takie nazywanie aktualizacji algorytmów, które spędzają sen z powiek wielu pozycjonerom, jest chyba próbą nadania ludzkiej (a raczej zwierzęcej) twarzy nieznanemu przeciwnikowi.

Padłeś? Powstań!

Obserwacja wątków, w których webmasterzy żalą się na spadki pozycji stron, które nie naruszały wytycznych dla webmasterów Google oraz przykładów większego zaspamowania wyników po aktualizacji pozwala na stwierdzenie, że algorytm nie jest idealny. Na ostateczne efekty update’u trzeba jeszcze poczekać do momentu ustabilizowania się wyników, ale Google już zareagowało na doniesienia o spamie w TOP10 i poszkodowanych witrynach. Co radzi Google?

Aktualizacja Pingwin niesłusznie obniżyła pozycje mojego serwisu

Google potwierdziło, że nie będą wysyłane powiadomienia w Narzędziach dla webmasterów o zastosowaniu aktualizacji Pingwin do naszego serwisu internetowego. Lecz jeśli pozycje Twojej witryny w wynikach wyszukiwania zanotowały znaczne spadki po 24 kwietnia i ta sytuacja się utrzymuje (strony nie wróciły na poprzednie pozycje), to jest to z dużym prawdopodobieństwem efekt działania Google Penguin Update. Jeśli masz czyste sumienie, nieskalane „black hat” SEO, możesz zgłosić zażalenie poprzez odpowiedni formularz, w którym należy podać adres URL pokrzywdzonej strony oraz przykładowe zapytanie, na które naszym zdaniem powinna się ona pokazywać wyżej niż obecnie.

Aktualizacja Pingwin przegapiła spam

Można również skorzystać z formularza zgłaszania spamu (przycisk Zgłoś spam na stronach), jeśli znajdziemy w wynikach wyszukiwania spam, który powinien zostać wykryty przez Penguin Update. W formularzu podajemy adres URL spamerskiej strony oraz zapytanie dla jakiego pojawia się w wynikach wyszukiwania. Ważne, aby w polu dodatkowych szczegółów użyć słowa „penguin” i w ten sposób wskazać, ze chodzi o efekty ostatniej aktualizacji.

Aktualizacja Pingwin słusznie obniżyła pozycje mojego serwisu

Opisane sposoby reagowania na aktualizację Google Penguin odnoszą się do sytuacji, w których zawiniło Google. Co zrobić jeśli faktycznie nasz serwis internetowy był pozycjonowany spamerskimi technikami? Na blogach branżowych pojawiają się pierwsze artykuły z poradami. Danny Sullivan z Search Engine Land radzi:

  • usunąć cały spam związany z witryną
  • sprawdzić powiadomienia w Narzędziach dla webmasterów (nie dotyczą one bezpośrednio aktualizacji Penguin, ale mogą zawierać informacje o naruszeniu wytycznych dla webmasterów)
  • poprawić wszystkie naruszenia wskazane przez Google
  • poprawić wszystko co może być uznane za spam
  • prośby o ponowne rozpatrzenie witryny w przypadku algorytmicznej aktualizacji Pingwin nie będą uwzględniane.

 

Porady może są ogólnikowe, ale w przypadku algorytmu, który ma zwalczać spam w wynikach wyszukiwania trudno o konkrety. Każdy przypadek trzeba rozpatrzeć indywidualnie i podjąć odpowiednie działania – czy poprzez formularze zgłoszeniowe Google, czy eliminując spam w swoich serwisach internetowych.

7 komentarzy:
  1. Adam
    Adam says:

    Jak zawsze Google pod płaszczykiem walki ze SPAMEM wywala dobre strony by ich właściciele płacili na Adwords. Przecież nie wywali SPAMu bo to nie da im kasy z linków sponsorowanych. Oć cała tajemnica.

    Pozdrawiam wszystkich naiwniaków, wierzących, że Google walczy ze spamem ;-)

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz