Sitelinki Google w kartachGoogle oficjalnie potwierdziło, że testuje nowy format linków do podstron (sitelinków) w wynikach wyszukiwania. Nowy sposób prezentacji polega na wyświetlaniu linków witryny w zakładkach (kartach) reprezentujących kategorie odnośników.

 

Więcej linków do podstron

Bezpośrednio na stronie wyników wyszukiwania wyświetlana jest ta sama liczba sitelinków co dotychczas, ale poprzez wykorzystanie kart użytkownicy mogą mieć dostęp do zwielokrotnionej liczby linków w witrynie:

Linki do podstron w zakładkach

Linki do podstron w zakładkach

W przykładzie dla serwisu SEO Book stworzone zostało 6 zakładek, co daje możliwość zaprezentowania kilkudziesięciu linków do podstron witryny, zamiast standardowych sześciu linków witryny. Nie wiadomo czy Google zdecyduje się na takie rozwiązanie, które jeszcze bardziej skomplikuje wygląd wyników wyszukiwania. Teoretycznie użytkownik mógłby precyzyjnie wybrać stronę, którą chce odwiedzić, ale z drugiej strony czy to nie wyszukiwarka ma nam zwracać najodpowiedniejsze wyniki?

Google zabierze Ci nawigację

Dodatkowe linki do podstron w wynikach wyszukiwania spowodowałyby, że de facto nawigacja po serwisie odbywałaby się częściowo już w wynikach wyszukiwania. Google i tak prezentuje co raz więcej bezpośrednich odpowiedzi w wynikach wyszukiwania i zajmuje kolejne obszary, które do tej pory były domeną innych serwisów (np. wyszukiwarka produktów, hoteli, połączeń lotniczych). Czy teraz Google zabierze witrynom ich menu? :)

Źródło: searchengineland.com/google-testing-sitelinks-tabs-by-category-126701