Google w przeciągu ostatnich dwóch lat poczyniło wiele działań aby wyszukiwanie stało się bardziej osobiste. Nie bez znaczenia była tu personalizacja wyników wyszukiwania czy też wzrost znaczenia wyszukiwania lokalnego. Teraz Google wprowadza kolejną funkcję, mając umożliwić jeszcze dokładniejszą personalizacje wyników wyszukiwania poprzez blokowanie stron, których użytkownik nie chce widzieć w SERP.

Jeżeli użytkownik uzna, że dana strona nie tylko nie pasuje do konkretnego zapytania, ale jest jednocześnie stroną niskiej jakości, stroną pornograficzną lub stroną w jakiś sposób go obrażającą, może zablokować w wynikach wyszukiwania występowanie domeny do której należy strona. Aby to uczynić wystarczy kliknąć odnośnik „Blokuj wszystkie wyniki z domeny example.com” znajdujący się tuż obok odnośnika „Kopia” danego wyniku wyszukiwania.

Po kliknięciu w link „Blokuj wszystkie wyniki z domeny example.com” użytkownik otrzymuje potwierdzenie jej usunięcia oraz informację o możliwości cofnięcia swojego wyboru.

Od tego momentu zablokowana domena nie będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. Kiedy użytkownik ponownie wpiszę dana frazę wyszukiwania na górze strony zobaczy jedynie komunikat informujący o liczbie wyników wyszukiwania które zostały zablokowane.

Po przejściu na nowa stronę ustawień będzie natomiast można uzyskać szczegółowe informacje na temat zablokowanych domen, a także w razie potrzeby odblokować stronę co do której zmieniło się zdanie.

Nowa funkcja jest na razie dostępna tylko dla zalogowanych użytkowników korzystających z anglojęzycznej wyszukiwarki, ale już wkrótce ma być rozszerzana na pozostałe kraje.

(Źródło: http://googleblog.blogspot.com/2011/03/hide-sites-to-find-more-of-what-you.html)