Instant Previews

Na blogu Search Engine Land poinformowano, że Google rozpoczął testowanie funkcji podglądu w wyszukiwarce (Instant Previews) w linkach sponsorowanych AdWords. W zapytaniach testowych ikona podglądu pojawia się we wszystkich linkach sponsorowanych – zarówno tych nad wynikami organicznymi, jak i tych umieszczonych w kolumnie po prawej stronie.

Funkcjonalność Instant Previews wydaje działać się tak samo, jak dla organicznych wyników wyszukiwania. Funkcja pozwala na zobaczenie podglądu strony docelowej, do której prowadzi link sponsorowany, przed kliknięciem w reklamę. Jaki wpływ na wskaźnik CTR będzie miało wprowadzenie podglądu w reklamach AdWords?

Instant Previews dla AdWords

Zrzut ekranu: http://twitpic.com/4n6mbv

Źródło: http://searchengineland.com/google-testing-instant-previews-on-ads-74056

Aktualizacja (26.04.2011):

Google wprowadziło do wyników wyszukiwania podgląd dla wszystkich linków sponsorowanych. Także w Google.pl obok wyników z systemu AdWords pojawia się ikona lupy, umożliwiająca podejrzenie strony docelowej.

AdWords instant previews

Miejmy nadzieję, że zgodnie z oczekiwaniami korzyść z wprowadzenia tej funkcjonalności będzie obopólna. Użytkownicy wyszukiwarki łatwiej znajdą poszukiwane informacje, a reklamodawcy nie zapłacą za część bezwartościowych kliknięć.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz