Czy Google może zacząć wstawiać linki do serwisu Mapy Google na stronach internetowych, kiedy znajdzie na nich informacje o lokalizacji. Opublikowany ostatnio patent Google opisuje jak można identyfikować informacje o lokalizacji na stronach, weryfikować znalezione lokalizacje i wstawiać linki do map po odnalezieniu i weryfikacji lokalizacji.

Zgłoszenie patentowe wyjaśnia, że podczas gdy wiele serwisów zawiera adres lub adresy dla swoich lokalizacji lub lokalizacji innych organizacji, nie umieszczają one często map lub tras dojazdów ułatwiających ludziom dotarcie do tych miejsc. Jest kilka powodów, dla których serwisy mogą nie udostępniać takiej funkcjonalności na swoich stronach:

  • umieszczenie mapy lub odnośnika do mapy może pociągać za sobą konieczność uiszczenia opłat licencyjnych dla niektórych dostawców map,
  • zintegrowanie mapy ze stroną serwisu może wymagać pewnych nakładów pracy,
  • wiele map dostępnych dla właścicieli serwisów internetowych nie dostarcza funkcjonalności szczególnie przydatnych dla odwiedzających serwis.

Ludzie kopiują i wklejają wiele adresów ze stron internetowych do serwisu Mapy Google, aby otrzymać trasę dojazdu do miejsc, które chcą odwiedzić lub dowiedzieć się o nich więcej. Jeśli Google udostępniłoby funkcję, gdzie naciśnięcie przycisku w przeglądarce powodowałoby podlinkowanie wszystkich informacji adresowych do Map Google, byłaby to bardzo użyteczna i prawdopodobnie popularna opcja. Przycisk w przeglądarce jest jedną z alternatyw dla linkowania adresów opisanych w zgłoszeniu patentowym.

Inną możliwością jest automatyczne wstawianie przez Google odnośników do stron, na których znalezione zostały informacje lokalizacyjne, przy czym Google może również pozwolić kontrolować webmasterom, czy linki do map mają być umieszczane oraz ustawiać preferencje sposobu wyświetlania tych dodatkowych informacji.

Proces ten może obejmować wstawianie linków bezpośrednio na stronie lub dostarczanie odnośników w pasku bocznym lub w inny sposób nie wiążący się ze zmianą kodu źródłowego samej strony.

Rodzaje linkowanych informacji lokalizacyjnych mogą obejmować adresy pocztowe, numery telefonów, nazwy zabytków i innych atrakcyjnych obiektów, kody portów lotniczych i inne.

Strony, na których mogą być odnajdowane i linkowane lokalizacje, mogą obejmować strony internetowe organizacji i firm, wiadomości z podaną lokalizacją, katalogi zawierające lokalizacje konkretnych firm i organizacji, dokumenty tekstowe zawierające adresy i inne.

Zgłoszenie patentowe wyjaśnia w pewnym stopniu jak mogą być odnajdowane informacje adresowe na stronie. Podczas parsowania tekstu wyszukiwarka internetowa może rozpoznawać wiele różnych wskazówek, szukając tak prostych do zidentyfikowania elementów, jak skrót ulicy (ul., al., itp.), kod pocztowy czy numer telefonu. Im więcej odnalezionych wskaźników, tym z większą pewnością odnaleziono poprawnie lokalizację.

Zgłoszenie patentowe określa, że takie informacje mogą być również pobierane za pomocą systemów rozpoznawania tekstu, p. w plikach graficznych umieszczonych na stronie.

Wyszukiwarka internetowa przed wyświetlenie odnośnika może podjąć próbę weryfikacji lokalizacji poprzez sprawdzenie adresu w zasobach baz danych zawierających kody pocztowe czy numery telefonów.

Google inwestuje wiele czasu i wysiłków, aby Mapy Google były tak użyteczne, jak tylko to możliwe. Wstawianie linków do Map Google w momencie odnalezienia weryfikowalnej lokalizacji może znacznie zwiększyć liczbę odwiedzających serwis Mapy Google.

Nie wiadomo czy proces opisany w zgłoszeniu patentowym będzie wdrażany przez Google, ale jest to możliwe.

Jeżeli posiadasz firmę lub prowadzisz organizację i nie masz serwisu internetowego, to pomocna może być rejestracja konta w Mapach Google, weryfikacja organizacji i uatrakcyjnienie strony w Miejscach Google dla potencjalnych odwiedzających.

(Źródło: http://www.seobythesea.com/?p=4405)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz