W kolejnym filmie wideo Matt Cutts odpowiada na pytanie jak Google traktuje witryny, w których wszystkie linki zewnętrzne posiadają atrybut nofollow. A w zasadzie powtarza to co już wiedzą wszyscy:

  • Google widząc link nofollow prowadzący z jednej strony do drugiej określa, że link ten nie przekazuje Page Rank, nie należy do grafu linków, więc nie przekazuje tekstu odnośnika. Zatem zasadniczo nie ma wpływu na ranking wyników wyszukiwania.
  • Wikipedia przełączyła linki follow na nofollow ze względu na edycje artykułów i tendencję do umieszczania w nich pewnego rodzaju spamu. Spowodowało to zaprzestania spamowania Wikipedii w celach pozyskania PR z jej linków zewnętrznych.
  • Dobrym rozwiązaniem byłoby (w przypadku Wikipedii czy blogów WordPress) zezwolenie na przekazywanie PR w linkach osobom, które można uznać za zaufane, udzielające wartościowych komentarzy, itp. Taki jest ogólny cel stosowania linków nofollow.

Można zastanawiać się czy stosowanie atrybutu nofollow do wszystkich linków zewnętrznych w witrynie nie powoduje negatywnego jej obrazu z punktu widzenia Google. Tym razem jednak Matt Cutts nie dał odpowiedzi na takie pytanie, skupiając się na działaniu Wikipedii, zasadzie działania linków nofollow i celu ich stosowania. Widocznie interesy Google w tej kwestii są ważniejsze niż wyjaśnienie wątpliwości webmasterów.

How does Google treat sites where all external links are no-follow?:

Aktualizacja (8.03.2011): W filmie Will Google penalize sites which only link using the nofollow attribute? Matt Cutts poddaje w wątpliwość możliwość karania stron przez Google za to, że wszystkie linki wychodzące posiadają atrybut nofollow. Podkreśla przy tym, że jest to decyzja właściciela witryny, a poza tym linki nofollow stanowią niewielki odsetek wszystkich linków w Internecie.

(Źródło: http://www.youtube.com/watch?v=EnVEERmbdpo)