Jak kwarantanna wpłynęła na postrzeganie reklam z hashtagiem #zostanwdomu

Poniżej udostępniamy Wam krótką, ale bardzo ciekawą obserwację w jednej z naszych kampanii.

Kilka dni po wprowadzeniu obowiązku pozostania w domu dodaliśmy w kampaniach Google Ads dla e-commerce reklamy z hasztagiem #zostanwdomu. Po kolejnych 16 dniach sprawdziliśmy wyniki nowych reklam w porównaniu z reklamami, które już wcześniej wykorzystywaliśmy. 

Współczynnik konwersji reklam z #zostanwdomu w porównaniu ze “standardowymi” reklamami był lepszy o 9% (6,58% VS 6,02%). Co więcej, jeszcze większe różnice w wynikach zaobserwowaliśmy podczas analizy reklam w podziale na urządzenia. 

Okazało się, że współczynnik konwersji reklam z #zostanwdomu na urządzeniach mobilnych był o 23% gorszy (4,33% VS 5,62%), a na desktopach aż o 69% lepszy (12,45% VS 7,36%).

Ciężko jednoznacznie stwierdzić co jest przyczyną takiej różnicy zwłaszcza kiedy w “standardowych” reklamach nie było takiego “rozjazdu” pomiędzy mobile a desktopem. Hipotetycznie można uznać, że użytkownicy “mobilni” przebywający poza domem gorzej reagowali na przekaz #zostanwdomu, a użytkownicy desktopowi na odwrót. Będąc w domu odbierali ten przekaz z większym entuzjazmem co przekładało się na lepsze statystyki konwersji.

Wniosek 1. Korzystajcie (tak jak my) z funkcji IF w reklamach tekstowych, aby testować bardziej dopasowany przekaz dla odpowiednich użytkowników. 

Wniosek 2. Zostajemy w domu. Wy też :-)  #zostanwdomu.