Upały dają się nam we znaki od ponad tygodnia. Wszyscy mamy już dość, ale może warto zastanowić się, jak wykorzystać  ten fakt do poprawy wyników kampanii reklamowych w AdWords.

Latem, a szczególnie w okresie upałów rośnie liczba zapytań związanych z prognozowaniem pogody. Poniżej wykres przedstawiający wzrost liczby wyświetleń zapytania „prognoza pogody” w wyszukiwarce Google w roku 2010.

PROGNOZA POGODY

Znaczący wzrost tego typu zapytań nastąpił w pierwszej połowie lipca, a więc  w czasie, kiedy podskoczyły słupki rtęci na okiennych termometrach. Takich słów możemy znaleźć znacznie więcej. Możemy wykorzystać wszystkie słowa, które w bezpośredni lub pośredni sposób wiążą się z łagodzeniem skutków upałów: klimatyzacja, wiatraki, lody, woda mineralna. Nie możemy zapomnieć także o osobach, które pragną zażywać kąpieli słonecznych. Liczba zapytań rośnie także dla słów typu krem do opalania, krem z filtrem, bikini.

KREM DO OPALANIA

Czy w związku ze wzrostem liczby zapytań na powyższe słowa latem powinniśmy dodać je do kampanii? Niezupełnie. Nie chodzi o to, aby dodawać do kampanii kierowanej na sieć wyszukiwania słowa, które generują duży ruch latem. Chodzi o to, aby wykorzystać tę wiedzę do zaplanowania kampanii w sieci reklamowej Google (Content). Jasne jest, że jeśli rośnie liczba określonych zapytań, rośnie też liczba użytkowników odwiedzających serwisy z określoną tematyką czyli np. serwisów prezentujących prognozę pogody. Przygotuj chwytliwe treści reklamowe i interesujące reklamy graficzne.  Stwórz kampanie kierowaną na sieć reklamową Google i dodaj odpowiednie zestawy słów kluczowych, np.

  • Prognoza Pogody
  • Klimatyzacja
  • Kostiumy Kąpielowe
  • Kosmetyki do opalania
  • Lody i sorbety
  • Zimne napoje
  • Baseny
  • Kwatery nad morzem

Spróbuj dotrzeć do swoich Klientów różnymi kanałami. Oni zapewne też cierpią z powodu upałów i sprawdzają prognozę pogody z nadzieją, że nastąpi ochłodzenie.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz