Google infinite scrolling

W sieci pojawiły się informacje o testowaniu przez Google kolejnych zmian w interfejsie wyszukiwarki. Najważniejsza z nich to stała pozycja paska nawigacyjnego, pola wyszukiwania i menu bocznego z opcjami wyszukiwania. W testowanym interfejsie elementy te podążają za użytkownikiem przewijającym wyniki wyszukiwania. Dzięki temu, aby wpisać nowe zapytanie lub przełączyć się do wyszukiwarki obrazów, nie trzeba powracać na górę strony. Zaobserwowany test interfejsu można zobaczyć w filmie wideo:

Podobne zachowanie stron wyników wyszukiwania można zaobserwować w wyszukiwarce Grafika Google, gdzie zrezygnowano ze standardowej paginacji. Nowy interfejs wydaje się budować podstawy do wdrożenia płynnego designu, który usuwa stronicowanie, zastępując je nieskończonym przewijaniem. Jest to ciekawe rozwiązanie idące krok dalej w kwestii skracania procesu wyszukiwania – nie musisz zatwierdzać zapytania (Instant Search), otwierać strony, aby zobaczyć jak wygląda (Instant Previews), cofać się do początku strony, przechodzić do następnych stron wyników powodując jej odświeżanie. Przeglądanie wyników wyszukiwania może przebiegać jeszcze szybciej.

Nieskończone przewijanie mogłoby mieć skutki dla branży SEO i SEM. Po pierwsze zniknęłoby pojęcie pierwszej strony wyników wyszukiwania. Po drugie ze względu na brak konieczności klikania i odświeżania strony możliwe, że użytkownicy częściej wychodziliby poza listę top 10 w poszukiwaniach najlepszego wyniku. Rewizji należałoby też poddać ciągle jeszcze stosowane rozliczanie za pozycje. Nie wiadomo też jak w wynikach wyszukiwania zachowywałyby się linki sponsorowane AdWords.

Źródło: Google Navigation Menu Bar Going Sticky On Search Result Pages?

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz