Rand Fishkin swój nowy artykuł poświęcił przewidywaniu jakie czynniki będą miały znaczący wpływ na działanie algorytmu Google w najbliższych kilku latach. W swoich rozważaniach wymienił: czynnik marki, powiązanie encji (obiektów określonego typu) i ocenę jakości przez człowieka wraz z zachowaniem zaufanych użytkowników.

Czynnik marki

Dla milionów zapytań nakierowanych na transakcje detaliczne wyniki wyszukiwania Google są często i w łatwy sposób manipulowane. Google chce to rozwiązać, a jednym z bardzo dobrych sposobów jest rozdzielenie marek od witryn, które często są klasyfikowane jako niemarkowe i dostarczające zubożonych wrażeń użytkownikom. Z punktu widzenia programistów czy prowadzących małe firmy w sieci może to być niepokojące, ale dla wielu zapytań i wyszukujących witryny znanych marek będą satysfakcjonującymi rezultatami.

Przykładowe czynniki jakie może wziąć pod uwagę Google, aby ustalić czy witryna jest powiązana z marką:

  • posiada pracowników (wyszukiwanie w LinkedIn),
  • posiada własne strony społecznościowe,
  • wyświetla jasne informacje kontaktowe i posiada rozbudowaną stronę typu ‚O firmie’,
  • jest zarejestrowana i występuje w określonych bazach danych,
  • posiada znaczącą liczbę wyszukiwań po nazwie marki,
  • posiada adres fizyczny.

Powiązanie encji

Według obserwatorów branży określone typy witryn mają większą możliwość pojawienia się dla określonych zapytań. Wygląda na to, że wyszukiwarki internetowe faworyzują typy dostawców zawartości, które prawdopodobnie lepiej spełniają oczekiwania użytkowników. Na przykład jeśli ktoś przeprowadzi wyszukiwanie dla „udziec jagnięcy”, to ma sens wzmocnienie witryn, których zawartość obejmuje przepisy i informacje o jedzeniu. Powiązanie encji może zostać wykorzystane do wsparcia sygnałów związanych z markami oraz klasyfikowania typów zapytań (i typów wyników).

Czynnik ludzki

Wyszukiwarki próbują wykorzystywać dane użytkowników w wynikach wyszukiwania. Zarówno Google jak i Bing obserwują dane strumienia kliknięć. Wszystko wskazuje na to, że coraz więcej informacji o użytkownikach i ich zachowaniu będzie wykorzystywane w ustalaniu rankingu wyników wyszukiwania.

(Źródło: http://www.seomoz.org/blog/the-next-generation-of-ranking-signals)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz