Konsekwencje Szybkiego Podglądu w wyszukiwarce Google

Jaki wpływ może mieć nowa funkcjonalność Google Szybki Podgląd (Instant Previews) czyli wyświetlanie podglądu strony w wynikach wyszukiwania na proces wyszukiwania? Poniżej lista przypuszczalnych konsekwencji.

1. Wyniki bezpośrednie kontra katalogi stron

Jeżeli szukasz „kancelaria adwokacka lublin”, to możesz zechcieć przejść bezpośrednio do strony kancelarii, a nie poprzez katalog firm.
[singlepic id=117 w=320 h=240 float=center]

2. Napychanie stopki

Dodawanie masy treści w stopkach stron jest nie tylko przestarzałe, ale będzie także wyglądać dziwnie w Szybkim Podglądzie.

[singlepic id=118 w=320 h=240 float=center]

3. Kolejny powód mniej, aby odwiedzić twoją stronę

Google stara się dostarczać coraz więcej odpowiedzi już na swoich stronach z wynikami wyszukiwania. Podświetlanie wyszukiwanych fraz na podglądzie strony jest kolejnym sposobem na uzyskanie przez użytkowników odpowiedzi bez konieczności odwiedzania strony.

[singlepic id=119 w=320 h=240 float=center]

4. Ważniejszy design witryny

Bardziej niż kiedykolwiek dobry, przejrzysty, przyjemny projekt graficzny witryny może przyciągnąć odwiedzających. Design może mieć wpływ na decyzję o odwiedzeniu witryny już na poziomie przeglądania wyników wyszukiwania.

[singlepic id=120 w=320 h=240 float=center]

5. Istotne (większe) obrazki

Obrazki zawsze odgrywały dużą rolę w przyciąganiu i zatrzymywaniu uwagi użytkowników. W przypadku dużego pomniejszenia wszystkich elementów strony w podglądzie, obrazki stają się dużą częścią przekazywanej informacji.

Konsekwencje szybkiego podglądu - przykład

6. Prędkość ładowania

Mówiąc o obrazkach – należy się upewnić, ze prędkość strony jest odpowiednia aby je dostarczyć, bo może okazać się, że podgląd będzie znacznie różnił się od rzeczywistego wyglądu witryny, jak pokazuje to przykład:

[singlepic id=122 w=320 h=240 float=center]

7. Nie polegaj na Flash (i innych tego typu technologiach)

Witryny powinny być projektowane od podstaw. Wszystko powinno działać w czystym HTML i CSS. Następnie można dodać JavaScript i inne zaawansowane techniki, które uatrakcyjnią witrynę.

[singlepic id=123 w=320 h=240 float=center]

8. Bez stron intro

Jest to już obowiązująca zasada w projektowaniu witryn. Nie warto robić stron intro/powitalnych przed wczytaniem właściwej strony. Podgląd takiej strony będzie bowiem bezwartościowy:

[singlepic id=124 w=320 h=240 float=center]

9. Unikaj wyskakujących okienek

Nagle wyskakujące okienka są denerwujące i mogą popsuć wygląd strony w podglądzie:

[singlepic id=125 w=320 h=240 float=center]

10. Pułapki reklamowe/honeypoty łatwiejsze do rozpoznania

Może być łatwiejsze do wykrycia, która strona jest reklamową pułapką:

[singlepic id=126 w=320 h=240 float=center]

Szybki Podgląd daje użytkownikom podpowiedź czego mogą oczekiwać od witryny w wynikach wyszukiwania. Jeżeli dana witryna lub strona docelowa (ang. landing page) jest źle zaprojektowana lub co gorsza wykonana w technologii Flash, to wywiera złe wrażenie w podglądach Google. Zasięg Google i jego wpływ na marketing online wymusza na firmach szybkie dostosowanie się do tego rozwiązania. Ta zmiana w zachowaniu wyszukiwarki daje markom/firmom powód do ponownego przemyślenia designu witryn, aby zwiększyć ich estetyczność pod kątem Szybkiego Podglądu.

(Źródło: http://www.searchenginepeople.com/blog/implications-google-instant-previews.html)