Google często otrzymuje pytania dotyczące tego jak indeksuje zawartość zaprojektowaną dla odtwarzacza Flash. Około 2 lat temu Google ogłosiło, że dzięki współpracy z Adobe znacząco poprawiły się możliwości indeksowania zawartości opartej na technologii Flash. Ponadto w ubiegłym roku Google przekazało komunikat, że dodano możliwość indeksowania zewnętrznych zasobów pobieranych przez plik SWF. Pozwoliło to na indeksowanie każdego rodzaju zawartości tekstowej w plikach SWF, od przycisków Flash, przez menu, po witryny całkowicie zbudowane w technologii Flash.

Obecnie prawie każdy tekst, który może zobaczyć użytkownik obsługując plik SWF w witrynie, może zostać zindeksowany przez Googlebota i użyty do generowania opisów w SERP lub dopasowania do zapytań w wyszukiwaniach Google. Dodatkowo Googlebot może także odnajdować adresy URL w plikach SWF i podążać za nimi więc jeżeli zawartość SWF zawiera linki do stron w witrynie, to Google będzie w stanie przeanalizować te linki i zindeksować postrony.

W poprzednim miesiącu Google rozszerzyło możliwości indeksowania SWF dzięki dalszej współpracy z Adobe i nowej bibliotece, która jest bardziej wydajna i kompatybilna z funkcjonalnościami wspieranymi przez Flash Player 10.1. Dodatkowo dzięki usprawnieniu sposobu obsługi JavaScript Google dużo lepiej rozpoznaje i indeksuje serwisy, które używają JavaScript do osadzania plików SWF. Dokonano również ulepszenia w technologii indeksowania zawartości wideo, co w rezultacie umozliwiło lepsze wykrywanie filmów wideo na stronach i lepsze wyciąganie metadanych, takich jak np. alternatywne miniaturki z filmów wideo opartych o technologię Flash.

Prace nad indeksowaniem głębokiego linkowania (zawartość w aplikacji opartej o Flash, która jest linkowana z tej samej aplikacji) są kontynuowane, podobnie jak dalsze ulepszanie indeksowania plików SWF wywoływanych za pomocą JavaScript. Możliwości te warto wesprzeć poprzez stworzenie unikatowych linków dla każdej strony, która jest linkowana z poziomu pojedynczego obiektu Flash oraz poprzez zgłoszenie mapy witryny w Narzędziach dla Webmasterów Google.

(Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/11/what-feeling-even-better-indexing-of.html)