Matt Cutts potwierdził informacje z artykułu What Social Signals Do Google & Bing Really Count?, że linki z Facebooka i Twittera są używane przy tworzeniu rankingów Google. Dodatkowo Google stara się zebrać trochę informacji o reputacji autora na Twitterze lub Facebooku. Po więcej szczegółów Matt odsyła do wymienionego wcześniej, artykułu Danny’ego Sullivana.

Pierwotnie czynniki społecznościowe wykorzystywane były w większym stopniu w wyszukiwarce Google Realtime, gdzie można zobaczyć m.in. najnowsze tweety na dany temat, itp. Obecnie w wyszukiwarce internetowej Google sygnały społecznościowe wykorzystywane są w stosunkowo małym stopniu, a dalsze zmiany będą opierać się na badaniu użyteczności tych czynników. Jak wiadomo, PageRank zależy nie tylko od ilości linków, ale także od ich jakości. Tak samo w przypadku linków z serwisów społecznościowych należy zastanowić się kto jest wartościowym śledzącym (ang. follower), a nie robotem stworzonym do automatycznego pozyskiwania linków. Odpowiedź Matta Cuttsa w filmie wideo „Does Google use data from social sites in ranking?”:

(Źródło: http://www.youtube.com/watch?v=ofhwPC-5Ub4)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz