Metatag keywords dla newsów – news_keywords
Google ogłosiło wdrożenie nowego metatagu Google – meta news_keywords. Czyżby Google powracało do starych sprawdzonych metod ustalania słów kluczowych powiązanych ze stroną internetową?
Od dawna Google deklaruje, że nie zwraca uwagi na zawartość znacznika meta keywords, a jednocześnie po kilku latach wprowadza znacznik meta działający na tych samych zasadach. Z tym wyjątkiem, że będzie miał on zastosowanie jedynie do agregatora wiadomości Google News.
Podobnie jak wysłużony tag keywords, news_keywords ma zawierać listę najważniejszych słów kluczowych powiązanych z tematem artykułu, np.:
<meta name="news_keywords" content="Mistrzostwa Europy, Euro 2012, piłka nożna, futbol">
Uwzględniane jest maksymalnie 10 słów kluczowych, a kolejność ich umieszczenia nie ma znaczenia.
Według Google cel jest szczytny, a jest nim umożliwienie autorom newsów bardziej swobodnego komponowania swoich artykułów bez nadmiernego zwracania uwagi na to czy w nagłówku i tekście znajdują się wszystkie wartościowe słowa kluczowe. Zawartość metatagu news_keywords ma pomóc usłudze Google News w klasyfikowaniu zawartości newsów. Czy jednak nie jest to przyznaniem, że czasami zaawansowane algorytmy wyszukiwania nie radzą sobie z generowaniem wartościowego rankingu wyników wyszukiwania?
Google zastrzega, że metadane słów kluczowych dla newsów są tylko jednym z wielu czynników uwzględnianych w rankingu. Czy myślicie, że nie będzie nadużywany, jak dawniej działo się to z metatagiem keywords?
Grafika: tumblr.com