,

Moduł Content Premium WhitePress – testujemy i oceniamy!

Moduł Content Premium WhitePress

content marketingu niewątpliwie króluje treść – to prawda powtarzana od lat i nic się w tej kwestii nie zmieniło. W połączeniu z dobrymi praktykami SEO pozwala nie tylko na pozyskanie ruchu danej witryny, ale również na poszerzenie zasięgu odbiorców i budowanie wizerunku wśród obecnej i potencjalnej grupy docelowej. Jednak stworzenie dobrej treści wymaga nieco więcej niż samego pomysłu – chodzi przede wszystkim o jego profesjonalną realizację. Tutaj z pomocą przychodzi nowy moduł WhitePress – Content Premium.

Należy uczciwie przyznać, iż nie każdy copywriter będzie w stanie napisać wysokiej jakości artykuł na dany temat. I nie chodzi tutaj o użycie konkretnych fraz kluczowych, linków czy też źródeł – na pewnych dziedzinach należy się dogłębniej znać i informacje pozyskiwane z internetu nie zawsze są wystarczające. Branżowe słownictwo, profesjonalna wiedza oraz bogaty przekaz merytoryczny – to cechy tekstu, który ma wyróżniać się na tle konkurencji. I to właśnie obiecuje nam dział Content Premium WhitePress. Testujemy! , czy faktycznie warto z niego skorzystać.

Czego Performance Media oczekuje od tekstów premium?

Przeciętność jest nijaka, nudna, niezauważalna. Obok tekstów, które nie odróżniają się niczym od artykułów konkurencji, czytelnik przechodzi obojętnie. Chwytliwy tytuł i lead często nie wystarczą, by danej publikacji poświęcić dłuższą chwilę. Powinna być ona interesująca od przysłowiowej deski do deski.

Każdy akapit powinien wzbogacać wiedzę odbiorcy o kwestie merytoryczne i jednocześnie być obiektywny i oparty na rzetelnych źródłach. I nie mówimy o danych typu wpis na Wikipedii lub o podparciu innymi wpisami w sieci. Teksty premium są nie tylko unikalne, wartościowe i angażujące, ale również wszystkie przywołane w materiale fakty mają swoje konkretne, udokumentowane i wiarygodne źródła naukowe.

Rzucające się w oczy lokowanie produktu lub też wybranej usługi jest wysoce zniechęcające do dalszej lektury tekstu, nawet jeśli pod względem merytorycznym stoi on na wysokim poziomie. Dotyczy to różnorodnych platform marketingu internetowego – zarówno samego content marketingu, artykułów sponsorowanych, jak i publikacji w social mediach.

Jak więc połączyć pisanie tekstów content marketingowych z wymaganiami SEO? Optymalizacja powinna opierać się na linkowaniu wewnętrznym, dobrym formatowaniu uwzgledniającym odpowiednią długość akapitów oraz proporcjonalną do tego liczbę grafik oraz infografik, bibliografię oraz dane z zakresu meta title i opisu meta description. I tym właśnie zajmują się zawodowi copywriterzy oraz specjaliści do spraw treści, z którymi współpracuje nasza agencja.

Dobry copywriter to skarb!

W sieci i firmach zajmujących się zawodowym tworzeniem treści nie brakuje osób, których powołaniem jest copywriting. Jednak znalezienie odpowiedniego współpracownika jest trudne. Wszak po czym rozpoznać kogoś, kto robi to nie tylko dla pieniędzy, ale i dla pasji? Po przesłanych próbkach artykułów? Po cenie, jaką oferuje? A może to odpowiednie, polonistyczno-dziennikarskie, wykształcenie gwarantuje dobrą i owocną współpracę? Zapewne wiele elementów ma wpływ na to, jaki teksty dostaniemy.

Niebagatelną rolę pełni również komunikacja między agencją a copywriterem. Im więcej cennych wskazówek i informacji dostanie nasz zleceniobiorca, tym lepszej jakości możemy się spodziewać. Bardzo ważne są również konspekty treści oraz materiały źródłowe, które wykorzystuje się do codziennej pracy. Jednak nie zawsze mamy czas i sposobność, aby przygotować tak rozbudowany brief, zwłaszcza w obliczu tworzenia dziesiątek artykułów każdego miesiąca. Tutaj z pomocą przychodzi nowy moduł WhitePress – sekcja Content Premium.

Moduł Content Premium WhitePress – jak go obsługiwać?

Na wstępnie trzeba podkreślić jedną rzecz: Performance Media nie zadowala przeciętność. Chcemy dostarczać naszym klientom i czytelnikom usługi najwyższej jakości. I nie mówimy tutaj o błędach językowych czy merytorycznych, bo te nigdy nie powinny mieć miejsca. Dopasowany styl komunikacji zarówno do odbiorcy, jak i docelowego portalu, gdzie zostanie zamieszczona publikacja, oryginalność stylu oraz stosowna narracja – oto cechy, których oczekujemy od solidnego artykułu.

Co warto podkreślić, samo zamówienie tekstu przez moduł WhitePress jest bardzo intuicyjne. Uzupełnienie briefu jest nader proste, wystarczy wypełnić podstawowe pola w oknie przeglądarki: wybrać tematykę, tytuł publikacji, jej długość a także zaznaczyć pole usługi content premium. Szczegóły można znaleźć w platformowej instrukcji Content Premium – platforma do zamawiania jakościowych treści.

Moduł Content Premium WhitePress – etap dodawania zlecenia

Moduł Content Premium WhitePress – etap dodawania zlecenia

Platforma udostępnia trzy ścieżki realizacji zlecenia:

  • samodzielnego wyboru osoby piszącej na podstawie automatycznego dopasowania do treści zlecenia, opartym na autorskim algorytmie scoringowym;
  • skorzystania z usługi zawodowego dziennikarza zatrudnionego w WhitePress;
  • publikacji zamówienia na giełdzie ogłoszeń, na której to copywriterzy zgłoszą się z ofertami i propozycjami.

Jak to wygląda cenowo? Cóż, nazwijmy pewne rzeczy po imieniu: za jakość się płaci. Za 120 złotych często można dostać gotowy artykuł – tutaj jednak płacimy nawet kilkaset złotych za 1000 zzs w przypadku opcji „artykuł wysokiej jakości”. Dużo? Nie, jeśli faktycznie liczą się poziom i merytoryka. To cechy uniwersalne, które pozwolą przetrwać publikacji czasowe zawirowania.

Jeśli postawimy na samodzielny wybór osoby piszącej, to może nas spotkać niemałe zaskoczenie pod względem finansowym – stawki oscylują od niecałych 20 złotych to aż nawet 120 za 1000 zzs. Na szczęście stawki cenowe są samodzielnie ustalane przez zleceniobiorcę i to do nas należy decyzja, jaką osobę wybierzemy.

A rozliczenie? Pobierane jest automatycznie z salda konta, także nie trzeba się martwić o wszelkie formalności, zawieranie umów z autorami czy też podpisywanie klauzul poufności.

Porównujemy treści standard oraz content premium. Czy widać różnicę?

Aby nie pozostać gołosłownym, zleciliśmy stworzenie dwóch identycznych artykułów według wytycznych:

Tematyka: Rozszerzanie diety dziecka – kiedy i jak rozpocząć wprowadzanie nowych produktów?

Długość: 6000 zzs

Termin realizacji: 3 dni robocze

Frazy kluczowe:

  • rozszerzenie diety
  • rozszerzanie diety niemowlaka
  • schemat żywienia niemowląt
  • żywienie niemowlaka
  • żywienie niemowląt
  • rozszerzanie diety dziecka
  • dieta niemowlaka
  • rozszerzanie diety niemowlaka krok po kroku
  • rozszerzanie diety u niemowlaka
  • jak rozszerzać dietę niemowlaka
  • rozszerzenie diety niemowlaka
  • rozszerzanie diety po 4 miesiącu
  • tabela żywienia niemowląt
  • dieta 8 miesięcznego dziecka
  • żywienie dzieci
  • dieta 7 miesięcznego dziecka
  • dieta 9 miesięcznego dziecka
  • karmienie dziecka
  • karmienie niemowląt
  • dieta 10 miesięcznego dziecka
  • dieta 6 miesięcznego dziecka
  • kiedy rozszerzać dietę niemowlaka

Inne: Prosiłam, aby uwzględnić w treści artykułu następujące kwestie:

  • Kiedy rozpocząć rozszerzanie diety niemowlaka?
  • Jak rozszerzać dietę dziecka?
  • Schemat żywienia niemowląt – od jakich produktów rozpocząć rozszerzanie diety?
  • Niezbędne akcesoria do rozszerzania diety niemowlaka.

Wybrałam opcję samodzielnego doboru dziennikarza (83% dopasowania i cena 48 zł za 1000 zzs, czyli całość za 288 zł netto) oraz wyboru dziennikarza przez WhitePress (31,25 zł / 1000 zzs, czyli całość za 187,50 zł netto). Oba teksty zamawiane były w piątek, otrzymałam je już w kolejnym tygodniu.

Moduł Content Premium WhitePress – oferty Copywriterów

Moduł Content Premium WhitePress – oferty Copywriterów

Moduł Content Premium WhitePress – etap statusu zlecenia dodanego

Moduł Content Premium WhitePress – etap statusu zlecenia dodanego

Artykuł za 188 złotych z osobiście wybranym copywriterem – analiza

Artykuł za niecałe 200 złotych okazał się poprawny pod względem merytorycznym, jednak nie obyło się bez błędów stylistycznych, widocznych już w leadzie: zabrakło kropki w zdaniu „po 4. miesiącu życia”, jest zła odmiana i zbędny przecinek we fragmencie „Co należy wprowadzać jako pierwszy pokarm i w jakich proporcjach?”. Znalazła się tu jedna fraza kluczowa. Jest poprawnie pod względem SEO, ale mało atrakcyjnie dla użytkownika.

Nagłówek i lead pierwszego analizowanego artykułu

Nagłówek i lead pierwszego analizowanego artykułu

Kolejne akapity również nie były pozbawione błędów: wyliczenia kończyły się przecinkiem, a nowe zaczynano od dużej litery, zamiast liczby posiłków wymieniano ich ilość, w przypadku podawania miesięcy w całym tekście zaś raz stosowano kropki, a raz je pomijano.

Niestety, nie podano źródeł, z których korzystano, dlatego stwierdzenia takie jak: „Większość specjalistów zajmujących się prawidłowym odżywianiem niemowlaków jest podobnego zdania, że to 6 miesiąc jest optymalnie najlepszym czasem na to, by dostarczać dziecku inne, niż mleko matki pokarmy” można uznać za mało wiarygodne (kim są owi specjaliści? Co należy dostarczać dziecku? – tego nadal nie wiemy z lektury artykułu).

Fragment zawartości pierwszego analizowanego artykułu

Fragment zawartości pierwszego analizowanego artykułu

Warto jednak podkreślić, iż całościowo tekst wypada dobrze – czytelnik dowiaduje się, kiedy najlepiej rozpocząć rozszerzanie diety niemowlaka, co wolno wprowadzać do menu, a co jest zabronione oraz jakie gadżety są przydatne na tym etapie życia dziecka.

Reasumując, to przyzwoity artykuł – 6885 znaków za niecałe 188 złotych to uczciwa propozycja cenowa. Wystarczy jedynie poświęcić mu trochę uwagi, by poprawić błędy stylistyczne oraz dopasować odpowiednie grafiki i wyróżnić interesujące nas fragmenty tekstu.

Artykuł premium za 288 zł z copywriterem dopasowanym przez WhitePress – analiza

W przypadku droższego artykułu premium już od pierwszej lektury widać różnicę w jakości – nie ma błędów stylistyczno-gramatycznych, a sam lead zachęca do dalszego czytania. Pojawiły się też dwie frazy kluczowe:

Nagłówek i lead drugiego analizowanego artykułu

Nagłówek i lead drugiego analizowanego artykułu

Dalsza analiza tekstu wypadła równie pomyślnie: powoływano się na konkretne wytyczne, podano przykłady posiłków oraz wskazówki, kiedy najlepiej rozpocząć karmienie w zależności od nastroju i pory dnia. W tekście nie ma zbędnych przecinków ani literówek, niemniej zabrakło kropek po liczbie miesięcy. Kolejnym pozytywnym zaskoczeniem jest wyboldowanie fraz kluczowych.

Fragment zawartości drugiego analizowanego artykułu

Fragment zawartości drugiego analizowanego artykułu

Reasumując, artykuł liczy 6537 znaków i jest bardzo dobry pod względem merytorycznym, bogatszy w konkretne treści niż jego tańszy odpowiednik. Czy zatem warto dopłacać do tego typu usługi? Tak, jeśli zależy nam na wartościowej publikacji i jednocześnie nie mamy czasu na jej poprawki i personalizowanie treści. Ta opcja z wyborem dokonanym przez WhitePress jest świetna dla osób zapracowanych, które nie chcą przeszukiwać bazy Content Premium.

Moduł treści premium – kto powinien z niego skorzystać?

Niewątpliwie sekcja content premium platformy WhitePress jest skierowana do szerokiego grona odbiorców. Nie tylko do dużych agencji, ale także do średnich i małych przedsiębiorstw, które chcą rozbudować treści na swojej stronie, ale nie mają do tego odpowiedniej osoby. To znakomite rozwiązanie w sytuacji, gdy pracownik jest nieobecny lub gdy zawiódł współpracujący copywriter.

Duże firmy i agencje marketingowe mają tu szerokie pole do popisu. I nie chodzi tylko o sprawne stworzenie kolejnych treści. Jeśli mówimy o publikacjach na portalach za kilkaset złotych, to nawet nie wypada umieścić na nich artykułów, które są nijakie i stworzone „po kosztach”.

Lepiej postawić na jedną lub dwie publikacje premium z merytoryczną treścią niż na kilkanaście, które niczym się nie wyróżniają od pozostałych dostępnych w sieci. Sekcja treści premium WhitePress idealnie się do tego nadaje. Trzeba jedynie stworzyć konkretny brief i wybrać odpowiadającą cenę, by w krótkim czasie otrzymać zlecenie. Polecamy!

Czy ten wpis Ci się podobał?
[Wszystkich głosów: 3 Średnia: 5]