Matt Cutts radzi

 

Dlaczego witryny pornograficzne mają niski PageRank?

Wiele osób uważa, że PageRank odpowiada popularności, ale to nie jest prawdą. PageRank uwzględnia liczbę linków przychodzących i ich jakość, przez co ma odzwierciedlać reputację. Ludzie bardzo rzadko linkują do stron pornograficznych, chociaż wiele osób odwiedza dużo witryn pornograficznych.
Popularność ≠ Reputacja


Jak Google traktuje strony z zawartością, która zmienia się przy każdym przeładowaniu?

Podczas przechodzenia po stronie robot w zasadzie widzi migawkę strony zamrożoną w czasie, dlatego ważne linki, które mają być znalezione przez Googlebota nie powinny być umieszczane w elementach rotacyjnych.


Czy wewnętrzne linki powinny wykorzystywać atrybut rel=”nofollow”?

Odpowiedź brzmi nie. Linkując z jednej strony w witrynie do innej strony w witrynie nie należy dodawać atrybutu rel="nofollow". Atrybut rel="nofollow" wskazany jest w przypadku linków do witryn zewnętrznych, do których nie mamy zaufania lub których nie chcemy wspierać, linków w komentarzach lub w przypadku innych powodów, dla których nie chcemy, aby PageRank lub tekst odnośnika był przekazywany.


Czy istnieje sposób na wskazanie skopiowanej zawartości (np. opis producenta) na stronie?

Google nie dostarcza takiej możliwości, ponieważ próbuje rozpoznawać takie treści algorytmicznie.


Jak Google traktuje rel=”canonical” między domenami?

Początkowo znacznik rel="canonical" działał tylko wewnątrz jednej domeny z obawy przed ewentualnymi nadużyciami. Po pewnym czasie została dodana możliwość wykorzystywania tagu kanonicznego między domenami. Zasadniczo rozwiązanie to działa jak przekierowanie 301. Jeśli jest to możliwe, preferowanym rozwiązaniem jest ustawienie przekierowania 301. Google znajdując rel="canonical" odnoszący się do innej domeny zwykle zastosuje się do tej instrukcji. Jednak zastrzega sobie możliwość zignorowania instrukcji, jeśli uzna to za błędne rozwiązanie lub pomyłkę webmastera.


Czy można poinformować Google o linkach przychodzących do witryny?

Działanie Google jest inne – polega na analizowaniu znanych stron i podążaniu za znalezionymi linkami. Można zgłosić pojedynczą stronę do Google http://www.google.pl/addurl/. Najlepsze jest jednak, kiedy Google samo znajduje linki podczas przeglądania zasobów internetowych. Jeśli trzeba informować Google o linkach może to oznaczać, że są trudne do odnalezienia, posiadają niski PageRank i są słabej jakości (reputacji).


Czy błędy w kodzie mogą wpłynąć na indeksowanie strony?

Walidacja ze standardami W3C, jeśli możliwa, jest wskazana, ale nie spowoduje nagłego skoku pozycji stron. Google stara się analizować strony, które niekoniecznie są zgodne ze standardami i zawierają pewne proste błędy składniowe. Ale jest możliwe spowodowanie, że strona nie zostanie zindeksowana, np. jeśli kod strony to setki megabajtów. W większości przypadków Google jest w stanie przeanalizować i zindeksować stronę, która jest widoczna dla większości użytkowników. Widoczność strony można sprawdzić w przeglądarce tekstowej lub kilku najpopularniejszych przeglądarkach internetowych. Jeśli cały tekst jest widoczny, to w większości przypadków Google powinno mieć możliwość dodania tej strony do indeksu wyszukiwarki.


Czy można wskazać spamerskie linki do swojej witryny, które nie zostały stworzone przez właściciela?

Google aktualizując algorytm zawsze bierze pod uwagę i stara się uwzględniać możliwość prób zaszkodzenia witrynie przez konkurencję. Takie głosy webmasterów o potencjalnym zagrożeniu są brane pod uwagę, ale przynajmniej obecnie opcja zgłaszania podejrzanych linków nie jest dostępna.


Czy Google poprawi indeksowanie AJAXa?

Trend w 2011 pozostaje taki sam i polega na doskonaleniu zdolności wykonywania kodu JavaScript, indeksowania witryn wykorzystujących technologię AJAX i Flash. Aby ułatwić zadanie robotom Google, należy korzystać ze stosunkowo standardowych bibliotek i kodu JavaScript, który jest względnie łatwy do zrozumienia. Można wykorzystać standard indeksowania AJAXa.


Czy istnieją korzyści korzystania ze znacznika rel=”canonical” zamiast przekierowania 301?

Niewielka część PageRank (link juice) jest tracona przy wykorzystaniu przekierowana 301, ale nie należy się tym martwić. Porównując przekierowania 301 i tag kanoniczny, Matt opowiada się stanowczo za przekierowaniami 301, ponieważ są szerzej wspierane. Znacznik rel="canonical" jest wskazany, gdy nie można mieć wpływu na nagłówki serwera. Różnica przekazywanego PageRank w przypadku tych dwóch rozwiązań jest niewielka.


Jak Google pomaga użytkownikom Google Analytics w kwestii szybkości ładowania stron?

Google wprowadziło asynchroniczny kod Google Analytics, który nie blokuje pobierania pozostałych elementów strony. Poza tym Google oferuje szybką przeglądarkę Google Chrome, wydajne publiczne serwery DNS, itd. Należy pamiętać, że Google potwierdzając wykorzystanie szybkości ładowania stron w algorytmie tworzenia rankingu wyników wyszukiwania, podkreślało jednocześnie, że jest to jeden z wielu czynników i nie ma on aż tak dużego znaczenia.


Czy skracacze linków przekazują tekst odnośnika?

Systemy skracania linków działają zasadniczo tak jak inne przekierowania. Kiedy robot próbuje przeanalizować stronę i napotyka na permanentne przekierowanie 301 (takie rozwiązanie stosuje bardzo dużo skracaczy), to PageRank i tekst odnośnika zostaje przekazany do docelowego adresu URL. Generalnie nie powinno być żadnych szkód dla SEO wynikających z wykorzystywania skróconych linków.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz