Wyszukiwane hasła

Dodano kolumnę „Zmień” (prawdopodobnie chodziło o kolumnę „Zmiana”) obok kolumn „Wyświetlenia”, „Kliknięcia”, „CTR” i „Śr. pozycja”, ułatwiając w ten sposób określenie trendów dla każdej z tych miar. Kolumna zmiany jest związana z określonym zakresem dat.

[singlepic id=71 w=320 h=240 float=none]

Każde zapytanie na liście wyszukiwanych haseł prowadzi teraz do szczegółowej strony zawierającej wykres wyświetleń i kliknięć dla zapytania, dostarczając tym samym szybką wizualizację zachowania w czasie słowa w SERP. Poniżej wykresu znajduje się tabela zawierająca listę stron zwracanych dla tego zapytania w wynikach wyszukiwania, wraz z liczbą wyświetleń, kliknięć i CTR. Każda kolumna tabeli umożliwia sortowanie. Dane można także wyeksportować do pliku zewnętrznego.

[singlepic id=72 w=320 h=240 float=none]

Lepsza obsługa parametrów

Funkcja została przeniesiona do oddzielnej zakładki w sekcji Konfiguracja witryny->Ustawienia. Wybór ignorowania parametru w adresie URL oznacza wskazanie, że dany parametr nie ma wpływu na wyświetlaną zawartość. Dodatkowo została dodana możliwość wyboru określonej wartości spośród znanych dla danego parametru URL. Jest to ważne, jeśli parametr jest powiązany z zawartością, ale różne jego wartości prowadzą do podobnych stron.

Można rozpatrzeć przypadek z parametrem sortującym. Mamy następujące adresy URL:

  • http://example.com/sklep.php?kategoria=cukierki&sortuj=asc-cena&strona=1
  • http://example.com/sklep.php?kategoria=cukierki&sortuj=desc-cena&strona=1
  • http://example.com/sklep.php?kategoria=cukierki&sortuj=asc-cena&strona=2
  • http://example.com/sklep.php?kategoria=cukierki&sortuj=desc-cena&strona=2

[singlepic id=73 w=320 h=240 float=none]

Adresy URL pokazują produkty w kategorii „cukierki”. Pozycje zajmują dwie strony które mogą być posortowane według ceny, malejąco lub rosnąco. Wybór opcji ignoruj dla parametru „sortuj” będzie niepoprawny i potencjalnie może zmniejszyć indeksację serwisu. Dlatego dodano możliwość wyboru pomiędzy różnymi wartościami parametru. W ten sposób można określić, że indeksowane mają być strony z produktami posortowanymi rosnąco (wartość „asc-cena”) lub też te posortowane malejąco (wartość „desc-cena”). Służy do tego opcja „Używanie określonej wartości„. Dzięki temu indeks będzie spójny, kompletny, przy jednoczesnym wyeliminowaniu duplikatów.

[singlepic id=74 w=320 h=240 float=none]

Wiadomości

Niektóre serwisy otrzymują wiele wiadomości w Narzędziach dla Webmasterów. Dlatego dodano możliwość oznaczania gwiazdką wybranych, najważniejszych wiadomości. Dostępny jest także oddzielny widok wiadomości „Oznaczone gwiazdką„, ułatwiający odnajdowanie ważnych wiadomości.

(Źródło: http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2010/10/webmaster-tools-updates-to-search.html)