Zespół Google Webmaster Tools poczynił właśnie kolejny krok  w kierunku tego, aby Narzędzia dla Webmasterów stały się „lżejszą” wersją Google Analytics. A mianowicie, dokonał aktualizacji dwóch funkcji Wyszukiwane hasła oraz Linki do Twojej witryny

Strona Wyszukiwane hasła (Search queries) wzbogacona o „Najpopularniejsze strony”

W ciągu ostatniego roku Google dokonało kilku istotnych zmian na stronie Wyszukiwane hasła (Search queries) w Webmaster Tools. Jak twierdzą pracownicy zespołu Webmaster Tools, najnowsze zmiany związane były z życzeniami użytkowników, którzy chcieli być w stanie zobaczyć dane dotyczące zapytań dla poszczególnych stron.

Od teraz na stronie Wyszukiwane hasła w Narzędziach dla Webmasterów dostępna jest nowa zakładka „Najpopularniejsze strony”. Zakładka ta zawiera listę wyświetleń, kliknięć oraz, dane dotyczące pozycji dla najważniejszych w serwisie stron w oparciu o ich wyniki w SERP Google.

[singlepic id=162 w=320 h=240 float=center]

Jak widać na rysunku powyżej, dla każdej podstrony wyświetlane są: liczba wyświetleń linku w wynikach wyszukiwania, liczba kliknięć, CTR, średnia pozycja oraz ukazana jest procentowa zmiana tych wielkości.

Po kliknięciu w jedną z wymienionych stron, wyświetlona zostaje lista zapytań kierujących ruch do tej strony, wraz z liczbą wyświetleń i liczbą kliknięć dla każdego zapytania.

[singlepic id=163 w=320 h=240 float=center]

Tak jak w widoku zakładki „Najczęstsze zapytania”, w nowo dodanej zakładce również można kliknąć w określone zapytanie, aby zobaczyć bardziej szczegółowe dane i oceny, w jaki sposób zapytanie jest wykonywane w całej witrynie.

[singlepic id=164 w=320 h=240 float=center]

Dodatkowo, aby filtrowanie zapytań było jeszcze łatwiejsze, dodane zostały wykresy kołowe, wizualizujące proporcje poszczególnych typów wyszukiwania, lokalizacji oraz ruchu (traffic).

[singlepic id=166 w=320 h=240 float=center]

Strona Linki do Twojej witryny wzbogacona o informacje o linkach pośrednich

Strona Linki do Twojej witryny wskazuje teraz, kiedy określony URL jest przekierowywany. Jeśli do witryny prowadzi link, w ten sposób, że linkowany jest adres URL1, który następnie przekierowuje do URL2, to taki związek między URL1 i URL2 zostanie zaznaczony na stronie Linki do Twojej witryny jako link pośredni.

Dodana została również opcja „Pobierz wszystkie linki”, która umożliwia pobranie całej tabeli linków w formie arkusza kalkulacyjnego.

[singlepic id=165 w=320 h=240 float=center]

Jak widać, Narzędzia dla Webmasterów coraz bardziej wkraczają w zakres funkcjonalności oferowanych przez Google Analytics. Oczywiście dokładność danych wyświetlanych w GA  jest znacznie większa, niemniej jednak Narzędzia dla Webmasterów umożliwiają szybki dostęp do tych najważniejszych.

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz