Termin microsite może kojarzyć się z dawnym zjawiskiem w sieci, kiedy agencje reklamowe tworzyły dla swoich klientów animowane prezentacje Flash. Chociaż często oszałamiające wizualnie, zwykle miały one wątpliwą użyteczność, zerową wartość dla SEO i były trudne w optymalizacji za pomocą testów A/B lub testowania wielowymiarowego.

Nowa generacja microsite’ów przynosi nowe techniki i możliwości sprawnego marketingu i optymalizacji konwersji.

Obserwacje na podstawie przykładowych microsite’ów

Autor dokonał obserwacji na przykładzie microsite’ów pewnego serwisu dostawcy ubezpieczeń:

  • Łączna liczba podstron jest mała (w tym przypadku 5).
  • Zawartość podstron jest treściwa – więcej niż jeden paragraf, kilka wypunktowań.
  • Wyrazista i spójna oprawa wizualna scala ze sobą strony.
  • Strony napisane w czystym HTML, brak widocznego Flasha.
  • Dzięki czystemu HTML strona umożliwia łatwiejsze testowanie wielowymiarowe i A/B.
  • Zawartość jest treściwa, zawierająca dużo szczegółów.
  • Podstrony są dostępne za pomocą prostej nawigacji ze strony głównej.
  • Każda podstrona skupia się na konkretnych podkategoriach tematycznych.
  • Umieszczony został czytelny formularz call-to-action (powielony na wszystkich podstronach).
  • Szata graficzna strony jest bogata, ale nie przytłaczająca.

Udostępnianie głębszych treści, łatwiejszych w odbiorze

Pewnym paradoksem jest, że ludzie oczekują wartościowej, szczegółowej zawartości i jednocześnie łatwego i szybkiego dostępu do niej. Microsite’y dostarczają lekkiej, przejrzystej struktury. Poprzez podzielenie zagadnień na podkategorie microsite’y pozwalają na przekazywanie szczegółowej, bogatej zawartości w przystępnej formie.

Przejrzysta segmentacja odbiorców

Wieloetapowe ścieżki konwersji pozwalają użytkownikom na wybór najodpowiedniejszej dla siebie zawartości. Jednak z punktu widzenia SEO taka architektura serwisu nie jest najlepsza. Wzorzec projektowy microsite’ów daje alternatywny sposób organizacji wyborów użytkownika, nadal pozwalając na ‘zagłębienie’ się w ściśle określoną podkategorię tematyczną. Segmentacja użytkowników za pomocą microsite’ów dostarcza dwóch kluczowych korzyści:

  • odwiedzający mogą szybko przejść do zawartości najbardziej powiązanej z tym czego szukają
  • marketingowcy mogą używać danych o wyborach użytkowników do naturalnej segmentacji odbiorców.

Podsumowanie

Poprzednia generacja microsite’ów była kosztowna, czasochłonna i statyczna. Nowa generacja przeciwnie, jest bardzo dynamiczna i łatwa do rozbudowywania. Prosty HTML i powtarzalny layout sprawiają, że uruchomienie kolejnej kampanii (microsite’u) wymaga niewielkiego nakładu pracy. Prosta budowa ułatwia przeprowadzanie testów z różnymi rodzajami treści i sposobami prezentacji. Nowa generacja microsite’ów dostarcza kolejną kategorię strategii mających na celu optymalizację konwersji i realizację celów sprawnego marketingu.

(Źródło: http://searchengineland.com/thought-microsites-were-dead-think-again-49719)

0 komentarzy:

Dodaj komentarz

Chcesz się przyłączyć do dyskusji?
Feel free to contribute!

Dodaj komentarz