QR code dla blog
QR Code (Quick Response Code) to dwuwymiarowy kwadratowy kod kreskowy. Budowa kodu umożliwia jego umieszczenie i odczyt na przedmiotach szybko przemieszczających się względem skanera.

QR Codes bywają opisywane jako papierowe hiperłącza. Wiąże się to z tym, że umożliwiają zakodowanie adresów URL. Wystarczy zrobić zdjęcie kodu urządzeniem przenośnym z odpowiednim oprogramowaniem, aby zostać przekierowanym do odpowiedniego serwisu w przeglądarce internetowej urządzenia.

[singlepic id=62 w=320 h=240 float=right]


QR Codes mogą być używane także w świecie cyfrowym np. poprzez umieszczenie informacji kontaktowych na stronie internetowej. Technologia ta zaciera różnice między urządzeniami przenośnymi, zawartością cyfrową i papierowymi kanałami komunikacji.

Po zeskanowaniu i dekodowaniu kodu (np. z gazety, wizytówki lub strony internetowej) aparatem urządzenia przenośnego, użytkownik otrzymuje dostęp do informacji, którymi mogą być:

  • osobiste lub firmowe dane kontaktowe,
  • wbudowany numer telefonu, który może być bezpośrednio wybrany po dekodowaniu,
  • URL strony domowej (firmowej) lub inny adres sieciowy (np. strona w serwisie społecznościowym),

[singlepic id=63 w=320 h=240 float=right]

  • kanał RSS,
  • SMS lub dowolna wiadomość tekstowa,
  • adres e-mail,
  • wydarzenie z datą, lokalizacją, tytułem, czasem rozpoczęcia i zakończenia oraz przypomnieniem,
  • adres fizyczny z współrzędnymi geograficznymi.

W artykule zaprezentowano wiele ciekawych przykładów wykorzystania kodów QR przez znane firmy:

  • Wyświetlanie kodu (kierującego użytkowników do strony internetowej z rabatami) na telebimie podczas meczu piłki nożnej.
  • Udostępnianie informacji o wartości odżywczej produktów spożywczych.
  • Umieszczanie kodów w reklamach drukowanych, kopertach i półkach sklepowych, które prowadziły do przewodników, limitowanych kolekcji produktów i ekskluzywnej treści wideo.
  • Umieszczanie kodów na plakatach filmowych z odnośnikiem do trailerów.
  • Opublikowanie książki, która składała się z samych kodów QR.
  • Wykorzystanie w reklamie wideo olbrzymiego kodu utworzonego przez ludzi trzymających czarne i białe kwadraty.
  • Umieszczenie kodu QR na bilbordach.

[singlepic id=70 w=320 h=240 float=none]

  • Wykorzystanie kodów do realizacji mikropłatności.

Inne przykładowe QR Codes:

[singlepic id=64 w=320 h=240 float=none]
[singlepic id=65 w=320 h=240 float=none]

[singlepic id=66 w=320 h=240 float=none]
[singlepic id=67 w=320 h=240 float=none]

[singlepic id=68 w=320 h=240 float=none]

Można także stworzyć niestandardowe kody (Design QR Codes) z wbudowanym logo lub innym obrazkiem.

[singlepic id=69 w=320 h=240 float=left]

Kody QR nie są jeszcze powszechne w Polsce, ale rozwój technologiczny umożliwia już korzystanie z dobrodziejstw tej technologii. Łatwość jej stosowania i uniwersalność pozwalają na dostarczenie wymiernej korzyści dla osób prywatnych i firm. Pomysł cyfrowego połączenia użytkowników treści drukowanej z Internetem niesie w sobie ogromny potencjał.

Źródło: http://searchengineland.com/qr-codes-are-you-ready-for-paper-based-hyperlinks-49684