Pięć sposobów jak można wykorzystać profile społecznościowe do SEO

Social media stają się coraz ważniejsze. Wiele osób wie o marketingowych korzyściach płynących  profilu w portalu społecznościowym, ale strony jak FacebookTwitter mogą również poczynić znaczące różnice w kampanii SEO. W jednym z piątkowych cyklów „Whiteboard Friday” Rand Fishkin wskazał pięć pomysłów na wykorzystanie tego typu witryn, do ulepszenia strategii SEO.

Wiele osób uświadamia sobie, że profile w  portalach społecznościowych mogą być cenne dla działań marketingowych, ale nie każdy wie jak z nich korzystać i gdzie ich używać. W artykule  zaprezentowanych zostało pięć idei zawierających wskazówki dotyczące tego w  jaki sposób można wykorzystać profile w portalach społecznościowych do działań SEO oraz taktyki i zalecenia dotyczące każdej z nich.

→ Zrób darmowy audyt SEO z pomocą SEO Navigatora!

1. Linki bezpośrednie

Jest bardzo wiele serwisów społecznościowych na których można utworzyć profil. Zazwyczaj na stronie profilu można następnie umieścić link followed, bądź nofollowed prowadzący do właściwej witryny i tym samym ją wzmocnić.

Gdy na stronie profilu można umieścić link followed, wówczas osiągane są bezpośrednie korzyści wynikające z pozyskania wartościowego linku do głównego serwisu. Kiedy link jest nofollowed również można zyskać, gdy np. osoby odwiedzające profil uznają go za wartościowy, pobiorą taki link, a następnie umieszczą go w postaci bezpośredniej w innym miejscu.

2. Dominacja w SERP

Chodzi o to aby najwyższe pozycje wyników wyszukiwania wypełnić stronami, które można  kontrolować, tak aby mieć wpływ na to co znajdzie się w wynikach. W tego typu zadaniu mogą pomóc miejsca takie jak Twitter.com, Facebook, ale również mniej znane serwisy społecznościowe. Istnieje kilka ważnych wskazówek o których należy jednak pamiętać aby utworzony w ten sposób ranking był przemyślany. Nie można bowiem po prostu tylko utworzyć profilu. Trzeba wypełnić profil dobrymi informacjami. Należy również, przynajmniej na początku, brać w nim czynny udział.

Niezależnie od społeczności, trzeba zbudować solidne profile z rzeczywistą i wartościową  treścią. Chodzi bowiem o to aby strona profilu została zindeksowana przez wyszukiwarki internetowe. Kiedy będzie wartościowa ma szanse stać się popularna wśród społeczności internetowych, co z kolei powinno przyczynić się do osiągnięcia wysokiej pozycji w SERP.

Zalecane jest również linkowanie do utworzonych w ten sposób profili. Na przykład dodając gdzieś  wpis warto odwołać się nie tylko do właściwej strony serwisu, ale również do strony profilu założonego w jednym z potarli społecznościowych. W ten sposób można w łatwy sposób pomóc w osiągnięciu przez profil wyższej pozycji. Jest to bardzo inteligentny sposób wykorzystania jednocześnie marketingu online i offline.

3. Świadomość marki

Podczas uczestniczenia w tego rodzaju stronach i tworzenia wartościowych treści w celu pozyskania bezpośrednich linków oraz osiągnięcia dominacji w SERP, otrzymuje się jednocześnie wiele świadomości marki. To jest bardzo istotne z punktu widzenia samego postrzegania przez internautów danej marki. Ważne jest bowiem zadbanie o to, aby użytkownicy nie dostrzegali różnicy pomiędzy tym jak marka jest prezentowana w portalach społecznościowym, a tym jak przedstawiana jest bezpośrednio w serwisie głównym. Rozbieżności takie mogą bowiem podważyć jej autentyczność.

Inną sprawą jest, aby wpływać na tego typu strony w inteligentny sposób. Jeżeli profil w portalu społecznościowym jest systematycznie rozwijany, to wzrastają korzyści wynikające z umieszczenia do niego linku na własnej strony internetowej. Gdy strona główna wskazuje na profil na Facebooku, rekomenduje go, to tego typu konwersja staje się ukierunkowanym działaniem, które napędza ludzi do udziału. W ten sposób można uzyskać znaczne efekty sieciowe.

Dodatkowo, aktualizując status o informacje, które mają być stosowane i rozsyłane dalej przez użytkowników, trzeba upewnić się, że są to treści, które ludzie chcą widzieć i którymi chcą się dzielić (nie można po prostu dodawać bezwartościowych treści).To muszą być aktualizacje, które nie tylko są ciekawe i cenne, ale aktualizacje które sprawią, ze inni użytkownicy będą chcieli  udostępniać je dalej. Tak więc, udostępnienie tweeta dotyczącego konkretnego tematu, ale będącego tylko  autopromocją, spowoduje że niewiele osób przekaże go dalej. Ale jeśli tweet będzie dotyczył np. czegoś związanego z interesującymi  badaniami w danej dziedzinie, wiele innych użytkowników roześle go swoim znajomym, bo dzięki temu również osiągnie pewne korzyści.

4. Ruch i niższego rzędu linki

W wielu portalach społecznościowych przy generowaniu na nie treści (tworząc tweeta, aktualizując status, dodając wpis na blogu czy tez dodając zwykły post) istnieje możliwość promowania potencjalnych linków. Takie linki z kolei proporcjonalnie do liczby zwolenników napędzają dodatkowe bezpośrednie linki.

Istnieje jednak kilka zasad, których warto przestrzegać. Są pewne odpowiednie pory dnia. istnieją pewne słowa, które są bardziej i mniej optymalne. Są pewne sformułowania i formatowania których warto używać.

5. Profil źródłem dla treści witryny

Profil w mediach społecznościowych może być źródłem dla treści witryny, zarówno bezpośrednio, jak i w sposób „inspirujący”. Oznacza to, że profile społecznościowe mogą pomóc w budowaniu treści na właściwej stronie, tak aby była dobrze postrzegana przez roboty wyszukiwarek internetowych.

Pierwsza z taktyk jest specyficzna – polega na wykorzystaniu YouTube. Na YouTube często umieszczone są bardzo popularne filmy wideo. Kiedy są  to rekomendowane filmy, dłuższe filmy, albo też filmy zawierające rodzaj trudniejszej do zrozumienia treści lub rodzaj treści, którą rzeczywiście warto przetworzyć na tekst, można je osobiście przepisać. Następnie uzupełnić o dodatkowe wartości, wybrać te elementy które są ważne, „wyboldować” je i wyróżnić kilka cytatów. Stworzyć zasadniczo własną wersję filmu, a następnie osądzić go na stronie, w postaci komentarzy i zapisu oraz dodać przyjazny SEO  tytuł. W ten sposób można pozyskać bardzo dobrą zawartość, wykorzystując wideo YouTube. Jest to  po prostu fenomenalny sposób budowania zawartości w elastyczny sposób. Jeżeli film posiada wiele odsłon, to przetworzona w ten sposób treść również wzbudzi zainteresowanie wśród użytkowników, którzy chętnie będą przekazywać ją dalej.

Można to zrobić również przy wykorzystaniu Twittera. Jeżeli zawartość wymienianych miedzy użytkownikami tweetów układają się w ciekawa rozmowę, można je zebrać w jedną całość, wzbogacić o dodatkową analizę i opublikować na blogu. Zaletą takiego rozwiązania jest to, że tego typu wpis na blogu będzie generował pewną trwałą zawartość, która może przynieść korzyści SEO, podczas gdy żywotność każdego z tweedów jest dość krótka.

Źródło: http://www.seomoz.org/blog/five-ways-to-use-your-social-profiles-for-seo-whiteboard-friday

Zrób darmowy audyt SEO z pomocą SEO Navigatora!